Podstawowe informacje
Informacje o zapisach | |
---|---|
Rozpoczęcie zapisów: | 23.02.2024 |
Zamknięcie zapisów: | 11.03.2024 |
Min. liczba uczestników: | 18 |
Limit miejsc: | 23 |
Zapisy na ten kurs
zostały zakończone.
Terminy i miejsca zajęć
Lp. | Data | Godzina |
---|---|---|
1. | wtorek 16.04.2024 | 17:30 - 19:45 |
2. | wtorek 23.04.2024 | 17:30 - 19:45 |
3. | wtorek 7.05.2024 | 17:30 - 19:45 |
4. | wtorek 14.05.2024 | 17:30 - 19:45 |
5. | wtorek 21.05.2024 | 17:30 - 19:45 |
6. | wtorek 28.05.2024 | 17:30 - 19:45 |
7. | wtorek 4.06.2024 | 17:30 - 19:45 |
8. | wtorek 11.06.2024 | 17:30 - 19:45 |
9. | wtorek 18.06.2024 | 17:30 - 19:45 |
10. | wtorek 25.06.2024 | 17:30 - 19:45 |
Wydział Matematyki i Informatyki
ul. Uniwersytetu Poznańskiego 4; 61-614 Poznań
Informacje dotyczące programu kursu
Kurs odbywać się będzie w formie stacjonarnej.
Cele kursu
Celem kursu jest rozwijanie umiejętności związanych z komunikacją interpersonalną, korzystając z Empatycznego dialogu, opartego na Porozumieniu bez Przemocy (NVC – Nonviolent communication) Marshalla Rosenberga. Uczestnicy w szczególności będą poszerzać kompetencje w zakresie:
- rozumienia samego siebie i rozumienia innych;
- komunikowania o ważnych dla siebie sprawach w jasny i otwarty sposób, unikając pretensji i wszczynania kłótni;
- wypracowywania porozumienia zgodnego z zasadą „win-win”, zarówno w relacji z sobą jak i z innymi.
Tematyka kursu
Każdy człowiek, potrzebuje być zaakceptowanym, zauważonym, wysłuchanym, uwzględnionym, docenionym, … Często, dynamika życia utrudnia zaopiekowanie ww. potrzeb, w związku z tym, nieodłącznym elementem funkcjonowania ludzi, są różne sytuacje problemowe, czy konfliktowe.
W celu budowania coraz bardziej satysfakcjonujących relacji międzyludzkich, których podstawą jest komunikacja, służąca spotkaniu w miejscu potrzeb każdej ze stron konfliktu, istotna jest umiejętność empatycznej komunikacji.
W związku z powyższym, w trakcie spotkań będziemy:
- szukać rozwiązań problemów i konfliktów, zamiast winnych,
- słuchać i słyszeć nawzajem swoje potrzeby, zamiast dociekać kto „ma rację”,
- rozwijać umiejętność odczytywania swoich emocji i rozumienia emocji drugiej strony,
- budować przestrzeń sprzyjającą otwartemu wypowiadaniu swoich pomysłów, które są brane pod uwagę i mogą być kluczowe w dochodzeniu do porozumienia,
- budować kulturę empatycznego dialogu opartego na NVC.
Efekty uczenia się
Uczestnik spotkań:
- Wymienia założenia komunikacji opartej o metodę Marshalla B. Rosenberga - Nonviolent Communication (NVC);
- Rozpoznaje wypowiedzi utrudniające komunikację i / lub będące blokadami w komunikacji;
- Nazywa doświadczane emocje, rozpoznaje potrzeby i odróżniania je od strategii;
- Uważnie i aktywnie słucha swojego rozmówcy;
- Towarzyszy, osobom chcącym dojść do porozumienia, w formułowaniu faktów, nazywaniu doświadczanych emocji, w rozpoznawaniu potrzeby i wypracowaniu najlepszych strategii na ich zaspokojenie;
- Określa kierunek dalszego samokształcenia i samorozwoju w zakresie satysfakcjonującej komunikacji.
Metody pracy
Wykład interaktywny z prezentacją multimedialną ilustrowany przykładami, dyskusja wokół ważnych i kontrowersyjnych zagadnień, wspólna analiza przykładów podawanych przez uczestników spotkań.
Informacje o egzaminie
egzamin nie jest obowiązkowy - jest przeznaczony dla słuchaczy, którzy chcą otrzymać Świadectwo Ukończenia Kursu. Warunkiem podejścia do egzaminu jest uczestniczenie w co najmniej 60% zajęć (18h) oraz terminowe dokonanie płatności za egzamin.
Cena egzaminu: 100,00 zł
- egzamin ustny z zakresu stosowania wiedzy poznanej w trakcie spotkań