Podstawowe informacje
Informacje o zapisach | |
---|---|
Rozpoczęcie zapisów: | 30.11.2020 |
Zamknięcie zapisów: | 23.12.2020 |
Min. liczba uczestników: | 25 |
Limit miejsc: | 50 |
Zapisy na ten kurs zostały odwołane.
Kurs nie został uruchomiony.
Terminy i miejsca zajęć
Lp. | Data | Godzina |
---|---|---|
1. | piątek 22.01.2021 | 17:30 - 19:00 |
2. | piątek 29.01.2021 | 17:30 - 19:00 |
3. | piątek 5.02.2021 | 17:30 - 19:00 |
4. | piątek 12.02.2021 | 17:30 - 19:00 |
5. | piątek 19.02.2021 | 17:30 - 19:00 |
6. | piątek 26.02.2021 | 17:30 - 19:00 |
7. | piątek 5.03.2021 | 17:30 - 19:00 |
8. | piątek 12.03.2021 | 17:30 - 19:00 |
9. | piątek 19.03.2021 | 17:30 - 19:00 |
10. | piątek 26.03.2021 | 17:30 - 19:00 |
11. | piątek 9.04.2021 | 17:30 - 19:00 |
12. | piątek 16.04.2021 | 17:30 - 19:00 |
13. | piątek 23.04.2021 | 17:30 - 19:00 |
14. | piątek 30.04.2021 | 17:30 - 19:00 |
15. | piątek 7.05.2021 | 17:30 - 19:00 |
Zajęcia prowadzone zdalnie.
Tryb zdalny z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.
Informacje dotyczące programu kursu
Kurs odbywać się będzie w formie zdalnej.
Cele kursu
Zapoznanie uczestniczek i uczestników ze zjawiskiem i charakterystyką filmu eksperymentalnego, funkcjonującego na pograniczu obiegu festiwalowego, instytucji kulturalnych i pola sztuk wizualnych.
Tematyka kursu
- Jak rozumieć pojęcie „film eksperymentalny” w kontekście takich terminów, jak „awangarda”, „undergroundu, „wideo art” oraz „film artystyczny”.
2. Europejska tradycja: w kręgu awangardy sztuk wizualnych.
3. Nowy model: amerykańska awangarda filmowa i kino transowe Mayi Deren.
4. Kino stazy niegdyś i dziś: Andy Warhol a James Benning.
5. Kino strukturalne: Stan Brakhage, Hollis Frampton, Paul Sharits i współcześni twórcy.
6. Berliński underground: Jörg Buttgereit i inni.
7. Berliński underground - case study: Michael Brynntrup i „Jesus der Film”.
8. Undergroundowe kino transgresji: Richard Kern a Carl Andersen i Thomas Eikrem.
9. New Queer Cinema a eksperymentalne kino queer i queercore.
10. Warsztat Formy Filmowej i Józef Robakowski.
11. Grupa Penerstwo: Wojciech Bąkowski i Piotr Bosacki.
12. Eksperymentalny film feministyczny.
13. Kino nomadyczne: Shu Lea Cheang.
14. Film eksperymentalny a film interaktywny: „First We Feel Then We Fall” Jakuba Wróblewskiego.
15. Młode eksperymentalne kino polskie – case study: Rafaela Jasionowicz.
Efekty kształcenia
Po ukończeniu wykładu uczestniczka/uczestnik:
- ma podstawową wiedzę o specyfice filmu eksperymentalnego w kontekście historii filmu i awangardy,
- zna i rozumie podstawową terminologię wykorzystywaną przy opisie filmu eksperymentalnego, potrafi odróżnić ten termin od terminów mu bliskoznacznych,
- ma uporządkowaną wiedzę o przemianach historycznych awangardy filmowej i filmu eksperymentalnego w Europie, Stanach Zjednoczonych i Polsce,
- zna i rozumie wybrane zjawiska kulturowe, pomocne w interdyscyplinarnej refleksji nad filmem eksperymentalnym,
- może poddać interpretacji zjawiska związane z dystrybucją filmu eksperymentalnego i rozumie jego funkcjonowanie w obiegu galeryjnym i miejsce w „white cube”.
Metody pracy
wykłady, dyskusje, projekcje filmów
Informacje o egzaminie
egzamin nie jest obowiązkowy - jest przeznaczony dla słuchaczy, którzy chcą otrzymać Świadectwo Ukończenia Kursu. Warunkiem podejścia do egzaminu jest uczestniczenie w co najmniej 60% zajęć (18h) oraz terminowe dokonanie płatności za egzamin.
Cena egzaminu: 100,00 zł
Egzamin ustny