Nauki prawno-społeczne

How we win? – emocje, motywy, wektory i mechanizmy skutecznych kampanii politycznych

Prowadzący: mgr Kinga Wieczorek


Cena kursu: 270 zł
Liczba godzin: 15
Forma: kurs zdalny
Rodzaj zajęć: ćwiczenia
Język: polski

Informacje podstawowe

Zapisy na ten kurs rozpoczną się w dniu:
poniedziałek, 15.09.2025

Opis kursu

Cele kursu

o   Przekazanie wiedzy o mechanizmach działania skutecznych kampanii politycznych, ze szczególnym uwzględnieniem emocji, motywacji i strategii mobilizacji społecznej.

o   Zapoznanie studentów z teorią i praktyką kampanii bezprzemocowych oraz ich zastosowaniem w różnych kontekstach społeczno-politycznych.

o   Analiza czynników wpływających na sukces kampanii – takich jak wektory wpływu, segmentacja odbiorców, storytelling oraz timing działań.

o   Rozwijanie umiejętności projektowania kampanii politycznej lub obywatelskiej opartej na konkretnych celach, wartościach i analizie otoczenia.

Tematyka kursu

Kurs „How we win? – emocje, motywy, wektory i mechanizmy skutecznych kampanii politycznych” wprowadza uczestników w świat współczesnych kampanii politycznych i obywatelskich – od protestów ulicznych po kampanie wyborcze. Na bazie teorii George’a Lakeya oraz studiów przypadków z Polski i zagranicy, uczestnicy poznają strategie budowania zaangażowania, mobilizacji emocji oraz skutecznego oddziaływania na opinię publiczną i decydentów. Kurs łączy analizę mechanizmów społecznych z praktycznym projektowaniem kampanii – kładąc nacisk na skuteczność, wartości demokratyczne i etykę działania.

Efekty uczenia się

Po ukończeniu kursu słuchacz:

Wiedza:

·         zna kluczowe modele i strategie prowadzenia kampanii politycznych oraz koncepcje mobilizacji społecznej;

·         rozumie rolę emocji, symboli, przekazów i dynamiki grupowej w skutecznych kampaniach;

·         posiada wiedzę na temat działań bezprzemocowych i ich wpływu na zmianę społeczną (na podstawie podejścia George’a Lakeya)

Umiejętności:

·         potrafi zaprojektować kampanię polityczną lub obywatelską, uwzględniając analizę kontekstu, grup docelowych i celów strategicznych;

·         potrafi dobrać adekwatne narzędzia i kanały komunikacji do celów kampanii;

·         potrafi zidentyfikować czynniki ryzyka oraz mierniki skuteczności kampanii.

Kompetencje społeczne:

·         wykazuje gotowość do działania na rzecz dobra wspólnego, w duchu odpowiedzialności społecznej i poszanowania wartości demokratycznych;

·         potrafi współpracować w zespole, także w warunkach kryzysowych lub konfliktowych;

·         krytycznie analizuje komunikaty polityczne i strategie wpływu stosowane przez różne podmioty.

Metody pracy

o   Burza mózgów – planowanie i realizacja kampanii politycznej;

o   Case studies;

o   Dyskusje moderowane;

o   Symulacje i gry decyzyjne;

o   Warsztaty i praca w grupach;

o   Prezentacja efektów pracy w grupach

Ukończenie kursu

Każda osoba, która ukończy kurs i będzie obecna na minimum 60% zajęć, otrzyma Certyfikat poświadczający ukończenie kursu.


Na tym kursie istnieje również możliwość przystąpienia do nieobowiązkowego egzaminu końcowego. Mogą do niego podejść osoby, które ukończyły kurs, uczestnicząc w minimum 60% zajęć oraz dokonały terminowej opłaty za egzamin. Osoba, która zda egzamin, otrzyma – oprócz Certyfikatu – także Świadectwo Ukończenia Kursu.

Opłata za egzamin końcowy: 100 zł

Grupowa prezentacja podczas zajęć (obowiązkowa), egzamin końcowy (opcjonalnie) – dwa pytania otwarte.

Terminy zajęć

Lp. Data Godzina
1. sobota, 29.11.2025 10:00 - 17:30
2. niedziela, 30.11.2025 10:00 - 17:30

Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa
ul. Uniwersytetu Poznańskiego 5; 61-614 Poznań

Ten serwis używa plików „cookies” zgodnie z polityką prywatności. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza jej akceptację.