Nagłówek Uniwersytetu Otwartego UAM

Nauki społeczne

Instructional design (ID) od kuchni. Projektowanie atrakcyjnych szkoleń e-learningowych

Prowadzący: dr Olga Bambrowicz


Liczba godzin: 24


Cena kursu: 390,00 zł


Forma zajęć: laboratorium


Język: polski


Udostępnij

Podstawowe informacje

Informacje o zapisach
Rozpoczęcie zapisów: 18.09.2020
Zamknięcie zapisów: 12.10.2020
Min. liczba uczestników: 12
Limit miejsc: 17

Zapisy na ten kurs
zostały zakończone.

Terminy i miejsca zajęć

Lp. Data Godzina
1. poniedziałek 26.10.2020 17:30 - 19:45
2. poniedziałek 9.11.2020 17:30 - 19:45
3. poniedziałek 16.11.2020 17:30 - 19:45
4. poniedziałek 23.11.2020 17:30 - 19:45
5. poniedziałek 30.11.2020 17:30 - 19:45
6. poniedziałek 7.12.2020 17:30 - 19:45
7. poniedziałek 14.12.2020 17:30 - 19:45
8. poniedziałek 21.12.2020 17:30 - 19:45

Zajęcia prowadzone zdalnie.

Tryb zdalny z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.

Informacje dotyczące programu kursu

Kurs odbywać się będzie w formie zdalnej.

 

Cele kursu

Celem kursu jest wprowadzenie uczestników w najważniejsze zagadnienia z kręgu instructional designu (projektowania szkoleń e-learningowych) i tym samym przygotowanie uczących się do podejmowania wyzwań związanych z opracowywaniem atrakcyjnych i angażujących szkoleń. Kursanci poznają najważniejsze założenia teoretyczne, w oparciu o które w ramach ćwiczeń praktycznych stworzą fragment fabularyzowanego scenariusza szkolenia e-learningowego.

Tematyka kursu

  • Kursantom przybliżone zostaną najważniejsze zasady projektowania kursów oraz zagadnienia powiązane z metodyką tworzenia szkoleń e-learningowych. Ponadto uczący się poznają poszczególne etapy pracy nad szkoleniami i strukturę kursów zdalnych. Podczas zajęć poruszone zostaną następujące zagadnienia:

    • miejsce i rola instructional designera w proces tworzenia e-learningu
    • nauczanie zdalne a andragogika
    • metodyka projektowania szkoleń i kursów zdalnych
    • standardy e-learningu
    • persona i analiza potrzeb
    • komponenty szkoleń zdalnych
    • narzędzia wykorzystywane do tworzenia szkoleń (krótka prezentacja, omówienie najważniejszych funkcjonalności)
    • praca z materiałem źródłowym oraz współpraca z ekspertami
    • konwencja szkolenia
    • koncepcja i scenariusz
    • konstrukcja ekranów
    • projektowanie angażujących ćwiczeń
    • projektowanie szkoleń fabularyzowanych
    • ewaluacja oraz feedback

Efekty kształcenia

Po odbyciu cyklu zajęć uczący się:

  • potrafi samodzielnie zaprojektować scenariusz angażującego szkolenia e-learningowego w oparciu o dostarczone materiały źródłowe
  • potrafi napisać koncepcję szkolenia
  • tworzy projekt kursu e-learningowego z uwzględnieniem potrzeb szkoleniowych oraz możliwości najpopularniejszych narzędzi
  • zna najważniejsze trendy w obrębie e-learningu
  • wie, gdzie szukać dodatkowych informacji na temat e-learningu

Metody pracy

Warsztaty dyskusyjne, case study (studium przypadku) w oparciu o dostarczone przez prowadzącą materiały oraz praca w małych zespołach. Najważniejszą częścią zajęć będzie jednak praca indywidualna nad autorskim projektem szkolenia (koncepcja + fragment scenariusza).

Wymagania techniczne:

  • stabilne łącze internetowe
  • sprzęt umożliwiający naukę online (urządzenie z kamerą i mikrofonem)
  • komputer z zainstalowanymi programami do edycji tekstów oraz tworzenia prezentacji.

 

 


Informacje o egzaminie

Informacja:
egzamin nie jest obowiązkowy - jest przeznaczony dla słuchaczy, którzy chcą otrzymać Świadectwo Ukończenia Kursu. Warunkiem podejścia do egzaminu jest uczestniczenie w co najmniej 60% zajęć (14h) oraz terminowe dokonanie płatności za egzamin.

Cena egzaminu: 100,00 zł

Rozmowa ustna na podstawie zagadnień poruszanych w trakcie kursu.