Podstawowe informacje
Informacje o zapisach | |
---|---|
Rozpoczęcie zapisów: | 23.02.2024 |
Zamknięcie zapisów: | 18.03.2024 |
Min. liczba uczestników: | 18 |
Limit miejsc: | 23 |
Zapisy na ten kurs
zostały zakończone.
Terminy i miejsca zajęć
Lp. | Data | Godzina |
---|---|---|
1. | niedziela 7.04.2024 | 14:15 - 19:15 |
2. | niedziela 14.04.2024 | 16:00 - 19:15 |
3. | niedziela 21.04.2024 | 16:00 - 19:15 |
4. | niedziela 19.05.2024 | 16:00 - 19:15 |
5. | niedziela 16.06.2024 | 16:00 - 19:15 |
6. | niedziela 23.06.2024 | 16:00 - 19:15 |
7. | niedziela 30.06.2024 | 14:15 - 17:30 |
Wydział Neofilologii
al. Niepodległości 4; 61-874 Poznań
Informacje dotyczące programu kursu
Informacja dotycząca oznaczeń poziomu kursów językowych znajduje się w zakładce FAQ.
Kurs odbywać się będzie w formie stacjonarnej.
Cele kursu
Praca nad poprawieniem płynności, rytmu, przycisku i intonacji w języku angielskim. Kurs skierowany jest do osób posługujących się j. ang. przynajmniej na poziomie A1 (początkujący).
Tematyka kursu
Ćwiczenia w laboratorium językowym mające na celu poprawienie płynności, rytmu, przycisku i intonacji w języku angielskim. Uczestnicy kursu zapoznają się z zasadami użycia i funkcjonowania połączeń międzywyrazowych i redukcji samogłosek w nieakcentowanych i słabo akcentowanych sylabach w języku angielskim (dźwięk „schwa”) oraz z innymi mechanizmami zachodzącymi miedzy sąsiadującymi dźwiękami.
Efekty uczenia się
Po ukończeniu kursu uczestnik potrafi poprawnie i płynnie czytać i wypowiadać teksty o średnim i wysokim stopniu trudności, zna zasady użycia połączeń międzywyrazowych (tzw. linking sounds) oraz redukcji samogłosek w nieakcentowanych i słabo akcentowanych sylabach.
Metody pracy
Ćwiczenia w laboratorium językowym oparte na czytaniu, słuchaniu i powtarzaniu tekstów, łamaczy językowych (ang. tongue twisters), skeczów i limeryków. Praca w parach oraz korekta ze strony wykładowcy. Wykładowca udostępnia większość potrzebnych materiałów w wersjach cyfrowych.
Zalecana literatura
- Nadstoga, Z.; Sobkowiak, W.; Stefańska, M. (1994). O limerykach i języku angielskim pół żartem, pół serio, Włocławek: Altravox Press
- O’Connor, J.D.; Fletcher, C. (1991). Sounds English, Singapore: Longman
- Reszkiewicz, A. (2005). Correct Your English Pronunciation, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN
- Sobkowiak, W. (2001). English Phonetics for Poles, Poznań: Wydawnictwo Poznańskie
- Swan, M. (1993). Practical English Usage, Hong Kong: Oxford University Press
- Vaughan-Rees, M. (1994). Rhymes and Rhythm. A Poem-based Course for English Pronunciation, Hong Kong: Macmillan Publishers Ltd.
- Watcyn-Jones P., (2000). Fun Class Activities Book 1 & 2. Games and Activities for Teachers, Spain: Pearson Education Ltd & Penguin Books Ltd.
- Wells, J.,C. (1993). Longman Pronunciation Dictionary, Hong Kong: Longman Group UK Limited
Informacje o egzaminie
egzamin nie jest obowiązkowy - jest przeznaczony dla słuchaczy, którzy chcą otrzymać Świadectwo Ukończenia Kursu. Warunkiem podejścia do egzaminu jest uczestniczenie w co najmniej 60% zajęć (18h) oraz terminowe dokonanie płatności za egzamin.
Cena egzaminu: 100,00 zł
Zaliczenie przedmiotu następuje poprzez poprawne odczytanie zadanego wcześniej, omówionego z wykładowcą i przećwiczonego tekstu lub kilku krótszych tekstów (wierszyków, łamaczy językowych, limeryków, skeczów).