Cele kursu
Rozwijanie kompetencji językowych z języka włoskiego na poziomie A2/B1/B1+ w zakresie:
- rozumienia ze słuchu
- rozumienia tekstu pisanego
- znajomości środków językowych
- konstruowania wypowiedzi pisemnej
- wypowiedzi ustnej (odgrywanie roli, opis ilustracji, odpowiedź na pytania dotyczące ilustracji, wypowiedź na podstawie materiału stymulującego i odpowiedzi na pytania)
Tematyka kursu
Język włoski dla maturzystów- poziom podstawowy
Efekty uczenia się
poziom A2/B1/B1+
Wiedza A2 /B1/B1+ :
- osoba ucząca się zna określone struktury gramatyczne (zaimki osobowe, dzierżawcze, względne, nieokreślone, zaimki dopełnienia bliższego, dalszego, zaimki łączone, stopniowanie przymiotników, tryb rozkazujący, tryb łączący congiuntivo: presente/passato, imperfetto/trapassato, spójniki, tryb przypuszczający, okresy warunkowe, forma bezosobowa, strona bierna, czasy przyszłe: futuro semplice, anteriore, czasy przeszłe: passato prossimo, imperfetto, trapassato prossimo, passato remoto i trapassato remoto, zgodność czasów i trybów; formy implicytne, czasowniki połączone z zaimkami i partykułami: verbi pronominali) oraz słownictwo na poziomie A2/B1/B1+ wg poziomu biegłości językowej Rady Europy
Umiejętności A2/B1/B1+ :
- potrafi umiejętnie zastosować poznane struktury gramatyczne i jest w stanie tłumaczyć zdania z ich użyciem
- potrafi formułować wypowiedzi pisemne związane z omawianymi tematami i elementami kultury włoskiej lub w oparciu o usłyszany komunikat; redaguje krótsze formy pisemne (list formalny, opowiadanie, życiorys)
- potrafi formułować poprawne wypowiedzi ustne z zastosowaniem poznanego słownictwa i odpowiednio reaguje w określonej sytuacji komunikacyjnej
- rozumie dłuższe wypowiedzi ustne i teksty pisane, rozpoznaje rejestry
- zna słownictwo z takich obszarów jak: nauka, praca, czas wolny, dom, jedzenie, sport, różne aspekty kultury i geografii Włoch, zdrowie i odżywianie, ulubione książki, literatura, film, muzyka, elementy historii i kultury Włoch, mass media
Metody pracy
- wykład z prezentacją multimedialną wybranych zagadnień gramatycznych
- dyskusja
- praca z tekstem
- metoda analizy przypadków
- uczenie problemowe
- gra dydaktyczna/symulacyjna
- metoda ćwiczeniowa
- metoda warsztatowa
- demonstracje dźwiękowe i/lub video
- metoda aktywizująca - "burza mózgów"
- praca w grupach
Egzamin pisemny.