Cele kursu
Proponowany kurs jest kontynuacją 26-godzinnego kursu z poprzedniego roku akademickiego (cześć 1) oraz z 28-godzinnego kursu z bieżącego roku (część 2) ale nie ma przeszkód, by nowe osoby dołączyły do grupy. Pracujemy na podręczniku Roadmap A2+ : część 3 kursu obejmie rozdziały od 6 do 8/9.
Planowana jest kontynuacja tego kursu na poziomie B1 w przyszłym roku akademickim.
Zasadniczym celem kursu jest harmonijne rozwijanie różnych aspektów kompetencji komunikacyjnej uczniów na poziomie A2+:
· stopniowe poszerzanie i utrwalanie środków językowych (słownictwa, konstrukcji gramatycznych) w oparciu o krótkie nagrania i teksty w celu swobodniejszego wypowiadania się oraz lepszego rozumienia języka mówionego i pisanego
· rozwijanie umiejętności rozumienia różnych rodzajów języka mówionego (np. konwersacja, dyskusja, podcast, program radiowy); doskonalenie sprawności słuchania
· rozwijanie umiejętności rozumienia krótkich tekstów pisanych (np. krótki artykuł, notatka, opis miejsca, historia); doskonalenie sprawności czytania
· rozwijanie umiejętności budowania wypowiedzi ustnych w wybranych tematach (np. udzielanie odpowiedzi na pytania, prowadzenie rozmowy, wyrażanie opinii, opisywanie własnych doświadczeń); doskonalenie sprawności mówienia
· budowanie większej poprawności w używaniu języka
· budowanie większej płynności w używaniu języka
Tematyka kursu
Unit 6A: Happiness
§ Grammar: ‘will’ for predictions
§ Vocabulary: happiness and emotions
§ Speaking goal: making predictions about the future
Unit 6B: A busy week
§ Grammar: Present Continuous for future arrangements
§ Vocabulary: collocations with common verbs (make, do, have)
§ Speaking goal: making arrangements
Unit 6C: A quiet weekend
§ Grammar: Modal verbs: may and might
§ Vocabulary: weekend activities
§ Speaking goal: discussing weekend plans
Unit 6D: English in action: phone messages
Unit 7A: The building project
§ Grammar: konstrukcje z too i enough
§ Vocabulary: features of city life
§ Speaking goal: giving opinions
Unit 7B: Where I grew up
§ Grammar: konstrukcja ‘used to’
§ Vocabulary: natural features
§ Speaking goal: talking about where you grew up
Unit 7C: A favourite room
§ Grammar: articles (a/ an / the)
§ Vocabulary: prepositions (in, at, with, by, to, etc.)
§ Speaking goal: describing a place
Unit 7D: English in action: making and responding to excuses
Unit 8A: Special photos
§ Grammar: Past Continuous
§ Vocabulary: verbs of movement
§ Speaking goal: describing a special photo
Unit 8B: Getting around
§ Grammar: because, so, to
§ Vocabulary: transport
§ Speaking goal: describing a journey
Unit 8C: Dream holidays
§ Grammar: verbs patterns
§ Vocabulary: travel
§ Speaking goal: planning a special trip
Unit 8D: English in action: giving directions
Unit 9A: Good friends
§ Grammar: Present Perfect with for and since
§ Vocabulary: describing a relationship
§ Speaking goal: describing a friend
Unit 9B: What’s on
§ Grammar: Present Perfect with already, yet, just
§ Vocabulary: films and TV programmes
§ Speaking goal: talking about entertainment
Unit 9C: School days
§ Grammar: modal verbs (could/ couldn’t)
§ Vocabulary: education
§ Speaking goal: talking about your school days
Unit 9D: English in action: asking for information
Efekty uczenia się
Po ukończeniu kursu słuchacz:
- zna i potrafi poprawnie używać wybrane konstrukcje gramatyczne (na poziomie A2+)
- rozumie i potrafi prawidłowo używać słownictwo z wybranych pól tematycznych na poziomie A2+
- potrafi lepiej rozumieć różne typy wypowiedzi (język mówiony)
- potrafi lepiej rozumieć różnego rodzaju teksty (język pisany)
- potrafi płynniej wypowiadać się z języku angielskim na poziomie A2+
Metody pracy
Praca na zajęciach w oparciu o nowoczesny podręcznik dla osób dorosłych wydawnictwa Pearson pt. „Roadmap A2+” (rozdziały 6-8/9) autorów Lindsay Warwick i Damian Lewis (link do strony podręcznika poniżej). Podręcznik jest integralnym elementem kursu i dlatego jest niezbędny do uczestnictwa w nim (forma papierowa czy cyfrowa).
Metody pracy:
- praca wspólna na materiałach z podręcznika
- praca indywidualna na materiałach z podręcznika
- praca indywidualna na udostępnionych przez wykładowcę materiałach dodatkowych
Uwaga! Kurs nie będzie odpowiedni dla osób, które dopiero zaczynają naukę języka angielskiego. Kurs jest przeznaczony dla osób, które są na poziomie A2/A2+.
Dla pewności, można zrobić test określający poziom znajomości języka online np.
https://test-english.com/level-test/
Ukończenie kursu
Każda osoba, która ukończy kurs i będzie obecna na minimum 60% zajęć, otrzyma Certyfikat poświadczający ukończenie kursu.
Na tym kursie istnieje również możliwość przystąpienia do nieobowiązkowego egzaminu końcowego. Mogą do niego podejść osoby, które ukończyły kurs, uczestnicząc w minimum 60% zajęć oraz dokonały terminowej opłaty za egzamin. Osoba, która zda egzamin, otrzyma – oprócz Certyfikatu – także Świadectwo Ukończenia Kursu.
Opłata za egzamin końcowy: 100 zł
- Egzamin w formie testu gramatyczno-leksykalnego (kilka różnych typów zadań) oraz testu sprawdzającego rozumienie tekstu słyszanego i czytanego (ok 60 minut).