Podstawowe informacje
Informacje o zapisach | |
---|---|
Rozpoczęcie zapisów: | 2.12.2022 |
Zamknięcie zapisów: | 20.12.2022 |
Min. liczba uczestników: | 12 |
Limit miejsc: | 17 |
Zapisy na ten kurs zostały odwołane.
Kurs nie został uruchomiony.
Terminy i miejsca zajęć
Lp. | Data | Godzina |
---|---|---|
1. | czwartek 26.01.2023 | 17:30 - 19:00 |
2. | czwartek 2.02.2023 | 17:30 - 19:00 |
3. | czwartek 9.02.2023 | 17:30 - 19:00 |
4. | czwartek 16.02.2023 | 17:30 - 19:00 |
5. | czwartek 23.02.2023 | 17:30 - 19:00 |
6. | czwartek 2.03.2023 | 17:30 - 19:00 |
7. | czwartek 9.03.2023 | 17:30 - 19:00 |
8. | czwartek 16.03.2023 | 17:30 - 19:00 |
9. | czwartek 23.03.2023 | 17:30 - 19:00 |
10. | czwartek 30.03.2023 | 17:30 - 19:00 |
Informacje dotyczące programu kursu
Informacja dotycząca oznaczeń poziomu kursów językowych znajduje się w zakładce FAQ.
Kurs odbywać się będzie w formie zdalnej.
Cele kursu
Celem kursu jest rozwijanie znajomości języka niemieckiego w sytuacjach życia zawodowego związanych z prowadzeniem obcojęzycznej korespondencji w firmie.
Cele szczegółowe:
- rozwijanie kompetencji językowej poprzez zapoznanie ze strukturami gramatyczno-leksykalnymi właściwymi dla niemieckiej i polskiej korespondencji handlowej
- opanowanie przez Słuchaczy leksyki dotyczącej sytuacji zawodowych w prezentowanych na kursie sytuacjach komunikacyjnych
- zapoznanie ze strukturą tekstów użytkowych właściwych dla korespondencji handlowej z uwzględnieniem różnic kulturowych w zakresie komunikacji fachowej
- opanowanie umiejętności formułowania prawidłowego pod względem struktury i treści oraz poprawnego językowo tekstu użytkowego z zakresu korespondencji handlowej
Tematyka kursu
- Niemiecki i polski list handlowy – struktura i podstawowe zwroty używane w korespondencji handlowej
- Zapytanie ofertowe
- Oferta handlowa
- Zamówienie handlowe
- Przyjęcie zamówienia
- Faktura VAT
- Reklamacja
- Odpowiedź na reklamację
- Wezwanie dłużnika do zapłaty
Efekty uczenia się
Po ukończeniu kursu słuchacz:
- zna i rozumie struktury językowo-gramatyczne i stylistyczne stosowane w niemieckich pismach korespondencji handlowej
- rozpoznaje strukturę różnych tekstów użytkowych właściwych dla korespondencji handlowej
- potrafi komunikować się w sytuacjach życia zawodowego związanych z prowadzeniem korespondencji handlowej
- potrafi poprawnie formułować w języku obcym pisma handlowe
- ma kompetencję tłumaczeniową z zakresu omawianej tematyki
- ma świadomość różnic kulturowych w odniesieniu do stylu prowadzenia pisemnej korespondencji fachowej w języku niemieckim i polskim.
Metody pracy
- praca indywidualna
- praca w parach
Informacje o egzaminie
egzamin nie jest obowiązkowy - jest przeznaczony dla słuchaczy, którzy chcą otrzymać Świadectwo Ukończenia Kursu. Warunkiem podejścia do egzaminu jest uczestniczenie w co najmniej 60% zajęć (12h) oraz terminowe dokonanie płatności za egzamin.
Cena egzaminu: 100,00 zł
Egzamin pisemny polegający na sformułowaniu w języku niemieckim pisma handlowego na określony przez egzaminatora temat.