Podstawowe informacje
Informacje o zapisach | |
---|---|
Rozpoczęcie zapisów: | 25.02.2022 |
Zamknięcie zapisów: | 27.03.2022 |
Min. liczba uczestników: | 18 |
Limit miejsc: | 22 |
Zapisy na ten kurs zostały odwołane.
Kurs nie został uruchomiony.
Terminy i miejsca zajęć
Lp. | Data | Godzina |
---|---|---|
1. | poniedziałek 4.04.2022 | 17:15 - 18:45 |
2. | poniedziałek 11.04.2022 | 17:15 - 18:45 |
3. | poniedziałek 25.04.2022 | 17:15 - 18:45 |
4. | poniedziałek 9.05.2022 | 17:15 - 18:45 |
5. | poniedziałek 16.05.2022 | 17:15 - 18:45 |
6. | poniedziałek 23.05.2022 | 17:15 - 18:45 |
7. | poniedziałek 30.05.2022 | 17:15 - 18:45 |
8. | poniedziałek 6.06.2022 | 17:15 - 18:45 |
9. | poniedziałek 13.06.2022 | 17:15 - 18:45 |
10. | poniedziałek 20.06.2022 | 17:15 - 18:45 |
Studium Językowe UAM
ul. Grunwaldzka 6; 60-780 Poznań
Informacje dotyczące programu kursu
Kurs odbywać się będzie w formie zdalnej.
Cele kursu
Kurs ukierunkowany jest na doskonalenie sprawności opracowania i przekazu prezentacji multimedialnej w języku angielskim. Uczestnicy kursu dowiedzą się jak zainteresować nią odbiorcę, pozostać z nim w relacji dialogu i osiągnąć założony cel wystąpienia. Poznają także metody swobodnej komunikacji w sytuacjach stresujących oraz formy dyskusji prowadzących do rozwiązania konkretnego problemu.
Tematyka kursu
. Ustalenie płaszczyzn rozwoju kompetencji w czasie kursu
- Organizacja treści prezentacji oraz jej wizualizacja na slajdach
- Przekonujący przekaz treści w języku angielskim jako obcym
- Radzenie sobie z tremą i brakiem pewności siebie w relacji z publicznością
- Mocny start - autoprezentacja i przyciągnięcie uwagi odbiorcy
- Nawiązanie interakcji z publicznością
- Zindywidualizowana autoprezentacja w kontekście tematyki prezentacji
- Wykorzystanie środków językowych w celu utrzymania uwagi odbiorcy
- Frazy porządkujące treść prezentacji i dostosowujące ją do potrzeb publiczności
- Profesjonalne rozwinięcie tematu i wywierające wrażenie zakończenie prezentacji
- Użycie języka potocznego i literackiego w prezentacji
- Nabycie sprawności płynnego prezentowania w języku angielskim
- Siła retoryczna środków artystycznego obrazowania
- Tworzenie nowych treści przez analogię z perspektywy naukowca, artysty i humorysty
- Przykłady celowego użycia środków retorycznych w prezentacji multimedialnej
- Tworzenie oryginalnej wizualizacji o charakterze perswazyjnym
- Planowanie prezentacji z punktu widzenia myślenia krytycznego
- Plan prezentacji obejmujący osiągnięcie celu i realizację oczekiwań jej odbiorcy
- Podsumowanie zasad tworzenia prezentacji multimedialnej
- Sposób oceny prezentacji multimedialnej
- Dwuznaczność przekazu w wystąpieniach prezydenckich i jej konsekwencje
- Przejęzyczenia i wielka polityka
- Gra na skojarzeniach
- Wzbudzenie empatii
- Sposoby odpowiadania na pytania trudne i radzenia sobie ze stresem
- Streszczenie, odzwierciedlenie i poproszenie o powtórzenie pytania
- Błędy popełniane przez prezenterów odpowiadających na pytania
- Ćwiczenia praktyczne w celu nabrania pewności siebie
- Przedstawienie własnej 4-5 minutowej prezentacji
- Symulacja sesji konferencyjnej
- Przedstawienie własnej prezentacji, aby poznać własne atuty i świadomie wykorzystać je w następnych prezentacjach
- Wspólna refleksja nad różnymi stylami prezentowania i obszarami rozwoju umiejętności prezenterskich
- Mowa ciała jako dopełnienie przekazu werbalnego i multimedialnego.
- Kulturowe aspekty mowy ciała i dress code
- Najczęściej stosowane gesty przez prezenterów i popełniane błędy
- Ćwiczenia mające na celu zindywidualizowanie mowy ciała i nabranie pewności siebie
- Kreatywne formy dyskusji lub temat zaproponowany przez grupę.
- Adaptacja dyskusji Walta Disneya i Open Space
- Temat zaproponowany przez uczestników zajęć
Podsumowanie kursu przez uczestników w kontekście oczekiwań rozwoju kompetencji sformułowanych na początku kursu
Efekty uczenia się
Po ukończeniu kursu uczestnik:
- będzie potrafił napisać i przedstawić prezentację w języku angielskim używając struktury oraz słownictwa typowego dla tego gatunku wypowiedzi;
- będzie potrafił zwizualizować treść prezentacji w sposób przyciągający uwagę odbiorcy;
- będzie potrafił używać środków retorycznych umożliwiających osiągnięcie celu prezentowania;
- będzie potrafił przewodniczyć sesji na konferencji,
- będzie potrafił w sposób komunikatywny i płynnie wygłosić prezentację multimedialną;
- opanuje umiejętność zadawania pytań prezenterowi oraz odpowiadania na pytania trudne i niewygodne;
- będzie potrafił prowadzić dyskusję;
- nabierze pewności siebie i lepiej będzie sobie radzić ze stresem;
- będzie rozpoznawał manipulację w prezentacjach;
- będzie potrafił wykorzystać nabytą wiedzę teoretyczną, praktyczną oraz sprawności w praktyce akademickiej i zawodowej.
Metody pracy
Zajęcia mają charakter warsztatowy i prowadzone są w języku angielskim. Jeśli zaistnieje konieczność, niektóre treści będą podawane w języku polskim.
Uczestnicy będą mieli możliwość: rozwoju języka angielskiego ogólnego i związanego z wygłaszanymi prezentacjami, przedstawiania krótkich wypowiedzi, poznania i rozwinięcia własnych atutów prezenterskich, poznania i zmierzenia się z przyczynami stresu. Zostaną zastosowane zróżnicowane metody pracy:
- mini-wykład w formie prezentacji multimedialnej
- praca z tekstem i materiałami audiowizualnymi
- prezentacja multimedialna
- burza mózgów
- symulacja
- studium przypadków
- praca w parach i grupach
- dyskusja moderowana
Informacje o egzaminie
egzamin nie jest obowiązkowy - jest przeznaczony dla słuchaczy, którzy chcą otrzymać Świadectwo Ukończenia Kursu. Warunkiem podejścia do egzaminu jest uczestniczenie w co najmniej 60% zajęć (12h) oraz terminowe dokonanie płatności za egzamin.
Cena egzaminu: 100,00 zł
napisanie quizu potwierdzającego znajomość podstawowych zwrotów używanych przez prezenterów oraz przygotowanie i przedstawienie 4-5 minutowej prezentacji multimedialnej (8-10 slajdów) wg zasad przyjętych na kursie.