Podstawowe informacje
Informacje o zapisach | |
---|---|
Rozpoczęcie zapisów: | 25.02.2022 |
Zamknięcie zapisów: | 21.03.2022 |
Min. liczba uczestników: | 25 |
Limit miejsc: | 50 |
Zapisy na ten kurs
zostały zakończone.
Terminy i miejsca zajęć
Lp. | Data | Godzina |
---|---|---|
1. | środa 30.03.2022 | 19:00 - 20:30 |
2. | środa 6.04.2022 | 19:00 - 20:30 |
3. | środa 13.04.2022 | 19:00 - 20:30 |
4. | środa 20.04.2022 | 19:00 - 20:30 |
5. | środa 27.04.2022 | 19:00 - 20:30 |
6. | środa 4.05.2022 | 19:00 - 20:30 |
Wydział Psychologii i Kognitywistyki
ul. A. Szamarzewskiego 89; 60-568 Poznań
Informacje dotyczące programu kursu
Kurs odbywać się będzie w formie zdalnej.
Cele kursu
- Zdobycie wiedzy z zakresu najważniejszych pojęć i modeli mechanizmów wypracowanych na gruncie psychologii jedzenia
- Nabycie kompetencji psychologicznej analizy zachowań jedzeniowych.
- Zdobycie wiedzy o uwarunkowaniach rozwoju zachowań i stylów jedzeniowych
- Orientacja w spektrum konsekwencji medycznych i psychologicznych związanych z różnorodnością zachowań jedzeniowych.
Tematyka kursu
Treści programowe dla zajęć/przedmiotu: |
Wprowadzenie kluczowych pojęć w psychologii jedzenia, nawyki żywieniowe, modele wyborów żywieniowych i ich badawcze oraz aplikacyjne konsekwencje. |
Wybrane zagadnienia psychofizjologii jedzenia, wskaźniki inicjowania i hamowania zachowań jedzeniowych, fizjologiczne korelaty motywacji do jedzenia, zakłócenia metaboliczne a motywacja do jedzenia. |
Kulturowe znaczenia jedzenia, przekonania na temat jedzenia i ich badanie, wspólne posiłki jako forma interakcji społecznych, dieta jako manifestacja tożsamości, ewolucja i kultura a współczesne problemy z odżywianiem. |
Rozwojowe i poznawcze modele zachowań jedzeniowych, społeczne mechanizmy uczenia się zachowań jedzeniowych, rola rówieśników rodziców i środków przekazu, kluczowe badania. |
Diety: historyczne tło stosowania diet, choroby dietozależne, diety restrykcyjne, ich skuteczność kliniczna i znaczenie kulturowe, nurt „no diet” jako współczesna odpowiedź na problemy w ocenie skuteczności diet restrykcyjnych, oddziaływanie przemysłu dietetycznego. |
Rodzinne uwarunkowania zachowań jedzeniowych: definicje rodzinnego środowiska żywieniowego, specyficzne i niespecyficzne oddziaływania rodziców w procesie kształtowania się samoregulacji zachowań jedzeniowych dzieci, rola posiłków rodzinnych, kluczowe badania w tym obszarze. |
Efekty uczenia się
Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia słuchacz/ka: |
zna kluczowe pojęcia i modele teoretyczne w obszarze psychologii jedzenia, |
ma wiedzę na temat najważniejszych badań empirycznych z tego obszaru, ich przebiegu oraz wyników, |
umie odnieść treści z obszaru psychologii jedzenia do problematyki z zakresu psychologii stosowanych: klinicznej i zdrowia, oraz psychologii wyborów konsumenckich i edukacji, |
potrafi w analizie zachowań jedzeniowych wykorzystać dotychczasową wiedzę z podstawowych obszarów psychologii oraz biologicznych mechanizmów zachowań, |
zna wybrane narzędzia badawcze i diagnostyczne z obszaru psychologii jedzenia, |
rozumie specyfikę myślenia i działania psychologa w obszarze usług dietetycznych. |
Metody pracy
wykład
Informacje o egzaminie
egzamin nie jest obowiązkowy - jest przeznaczony dla słuchaczy, którzy chcą otrzymać Świadectwo Ukończenia Kursu. Warunkiem podejścia do egzaminu jest uczestniczenie w co najmniej 60% zajęć (7h) oraz terminowe dokonanie płatności za egzamin.
Cena egzaminu: 100,00 zł
Egzamin pisemny.