Kurs odbywać się będzie w formie stacjonarnej.
Cele kursu:
Celem kursu jest zapoznanie uczestników z tworzeniem arkuszy kalkulacyjnych w programie MS Excel 2016. Uczestnicy kursu zaznajomią się z podstawowymi operacjami wykorzystywanymi w przetwarzaniu danych za pomocą arkusza kalkulacyjnego, poznają sposoby reprezentacji danych oraz mechanizmy zabezpieczania danych i zasady budowania formuł Excelowych za pomocą wybranych funkcji.
Tematyka kursu:
Uruchamianie, tworzenie nowych i otwieranie istniejących dokumentów, drukowanie, wymiana dokumentów między aplikacjami.
Podstawowa edycja arkusza kalkulacyjnego, zmiana rozmiaru komórek, wstawianie wierszy i kolumn, usuwanie komórek.
Wprowadzanie danych, formaty danych, kopiowanie danych, formuły Excelowe.
Wprowadzanie zmian, blokowanie edycji, wyszukiwanie danych, zmiana sekwencji znaków, zaznaczanie komórek na podstawie typu danych, filtrowanie danych.
Formatowanie arkuszy.
Formatowanie danych.
Ochrona danych, blokowanie i ukrywanie komórek, śledzenie zmian w dokumencie.
Weryfikacja danych.
Tworzenie formuł.
Wstawianie wykresów.
Używanie funkcji finansowych, matematycznych, czasu i daty.
Efekty uczenia się:
Po zakończeniu kursu uczestnik:
Potrafi otwierać, edytować, drukować istniejące, oraz tworzyć nowe dokumenty.
Potrafi zmieniać wygląd komórek.
Potrafi wprowadzać, edytować, wyszukiwać, zamieniać dane w arkuszu.
Potrafi filtrować dane w zależności od różnych parametrów.
Potrafi dostosować wygląd arkusza.
Potrafi sformatować dane.
Potrafi zabezpieczać dane przed innymi użytkownikami arkusza.
Potrafi weryfikować wprowadzanie danych przez innych użytkowników.
Potrafi wstawiać wykresy.
Potrafi tworzyć formuły i używać funkcji finansowych, matematycznych i funkcji związanych z datą i czasem.
Metody pracy:
Laboratoria komputerowe na których kursanci rozwiązują zadania przedstawiające praktyczne zastosowanie wybranych funkcjonalności zaimplementowanych w programie MS Excel 2016.