Biologia i nauki ścisłe -

Budowa arkuszy kalkulacyjnych w MS Excel 2016

Prowadzący: dr Marcin Żurowski

30 godzin

Cena: 530 zł

Forma zajęć: laboratorium

Język: polski

Podstawowe informacje

Informacje o zapisach
Rozpoczęcie zapisów: 21.02.2025
Zamknięcie zapisów: 06.03.2025
Min. liczba uczestników: 12
Limit miejsc: 17

Terminy i miejsca zajęć

Lp. Data Godzina
1. 29.03.2025 15:00 - 16:35
2. 05.04.2025 15:00 - 16:35
3. 12.04.2025 15:00 - 16:35
4. 26.04.2025 15:00 - 16:35
5. 10.05.2025 15:00 - 16:35
6. 17.05.2025 15:00 - 16:35
7. 24.05.2025 15:00 - 16:35
8. 31.05.2025 15:00 - 17:25
9. 07.06.2025 15:00 - 17:25
10. 14.06.2025 15:00 - 17:25
11. 21.06.2025 15:00 - 17:25
12. 28.06.2025 15:00 - 16:35
13. 05.07.2025 15:00 - 16:35

Wydział Matematyki i Informatyki

ul. Uniwersytetu Poznańskiego 4, 61-614, Poznań

"

Informacje dotyczące programu kursu

Kurs odbywać się będzie w formie stacjonarnej.

 

Cele kursu:
Celem kursu jest zapoznanie uczestników z tworzeniem arkuszy kalkulacyjnych w programie MS Excel 2016. Uczestnicy kursu zaznajomią się z podstawowymi operacjami wykorzystywanymi w przetwarzaniu danych za pomocą arkusza kalkulacyjnego, poznają sposoby reprezentacji danych oraz mechanizmy zabezpieczania danych i zasady budowania formuł Excelowych za pomocą wybranych funkcji.

Tematyka kursu:
Uruchamianie, tworzenie nowych i otwieranie istniejących dokumentów, drukowanie, wymiana dokumentów między aplikacjami.
Podstawowa edycja arkusza kalkulacyjnego, zmiana rozmiaru komórek, wstawianie wierszy i kolumn, usuwanie komórek.
Wprowadzanie danych, formaty danych, kopiowanie danych, formuły Excelowe.
Wprowadzanie zmian, blokowanie edycji, wyszukiwanie danych, zmiana sekwencji znaków, zaznaczanie komórek na podstawie typu danych, filtrowanie danych.
Formatowanie arkuszy.
Formatowanie danych.
Ochrona danych, blokowanie i ukrywanie komórek, śledzenie zmian w dokumencie.
Weryfikacja danych.
Tworzenie formuł.
Wstawianie wykresów.
Używanie funkcji finansowych, matematycznych, czasu i daty.

Efekty uczenia się:

Po zakończeniu kursu uczestnik:

Potrafi otwierać, edytować, drukować istniejące, oraz tworzyć nowe dokumenty.
Potrafi zmieniać wygląd komórek.
Potrafi wprowadzać, edytować, wyszukiwać, zamieniać dane w arkuszu.
Potrafi filtrować dane w zależności od różnych parametrów.
Potrafi dostosować wygląd arkusza.
Potrafi sformatować dane.
Potrafi zabezpieczać dane przed innymi użytkownikami arkusza.
Potrafi weryfikować wprowadzanie danych przez innych użytkowników.
Potrafi wstawiać wykresy.
Potrafi tworzyć formuły i używać funkcji finansowych, matematycznych i funkcji związanych z datą i czasem.



Metody pracy:

Laboratoria komputerowe na których kursanci rozwiązują zadania przedstawiające praktyczne zastosowanie wybranych funkcjonalności zaimplementowanych w programie MS Excel 2016.

Informacje o egzaminie

Informacja: Egzamin nie jest obowiązkowy - jest przeznaczony dla słuchaczy, którzy chcą otrzymać Świadectwo Ukończenia Kursu. Warunkiem podejścia do egzaminu jest uczestniczenie w co najmniej 60% zajęć (18h) oraz terminowe dokonanie płatności za egzamin.

Cena egzaminu: 100 zł

Pisemny test jednokrotnego wyboru.

Schemat postępowania

1. Rejestracja w Systemie Uniwersytetu Otwartego UAM

Rozpocznij swoją przygodę w Uniwersytecie Otwartym UAM, zakładając konto słuchacza. Konto umożliwia zapis na kursy oraz dostęp do materiałów i informacji o uczestnictwie.

2. Dokonanie zapisu na wybrany kurs

Zaloguj się do systemu i zarejestruj się na kurs. Liczba miejsc jest ograniczona, a przyjęcie na kurs odbywa się według kolejności zgłoszeń. W razie przekroczenia limitu miejsc, możesz zapisać się na listę rezerwową.

3. Oczekiwanie na informację o uruchomieniu kursu

Po zakończeniu zapisów, podejmowana jest decyzja o uruchomieniu kursu w oparciu o liczbę zapisanych uczestników.

4. Opłacenie kursu

Uczestnicy zapisani na listę podstawową otrzymują informacje o konieczności uiszczenia opłaty. Płatność należy dokonać w ciągu 4 dni kalendarzowych.

Dodatkowe informacje