Pytania ogólne
1. Kto może zostać uczestnikiem Uniwersytetu Otwartego UAM?
Uczestnikiem kursów może zostać osoba, która ukończyła 16 rok życia, niezależnie od posiadanego wykształcenia i miejsca zamieszkania.
2. W jaki sposób mogę zapisać się na kurs?
Zgłoszenia na kursy przyjmowane są przy pomocy Internetowego Systemu Obsługi Słuchacza, poprzez stronę internetową uo.amu.edu.pl.
3. Co decyduje o przyjęciu na kurs?
O zakwalifikowaniu Uczestnika na kurs decyduje kolejność zgłoszeń, z uwzględnieniem limitu dostępnych miejsc oraz terminowe uiszczenie należnej opłaty.
4. W jaki sposób będę informowany o sprawach związanych z kursem?
Uczestnik będzie informowany o wszystkich kwestiach organizacyjnych za pomocą Internetowego Systemu Obsługi Słuchacza. W przypadku, gdy Uczestnik nie posiada dostępu do internetu i adresu poczty elektronicznej, zobowiązany jest do regularnego kontaktu z biurem.
5. Chcę zrezygnować z kursu przed jego rozpoczęciem, a wniosłem już opłatę – czy mam prawo do jej zwrotu?
Tak, w przypadku zgłoszenia rezygnacji z kursu przed jego rozpoczęciem, Uczestnik ma prawo do zwrotu wniesionej opłaty w całości
6. Chcę zrezygnować z kursu już po jego rozpoczęciu – czy mam prawo do zwrotu wniesionej opłaty?
Tak, uczestnikowi przysługuje zwrot wpłaconej opłaty w wysokości proporcjonalnej do odbytych zajęć pomniejszonej o koszty organizacji Kursu poniesione przez Uniwersytet w wysokości przypadającej na pojedynczego Uczestnika Kursu.
Koszty organizacji kursu przypadające na jednego uczestnika nie mogą przekroczyć 20% wniesionej opłaty za kurs.
Pytania szczegółowe
1. Jak interpretować oznaczenia poziomów języka obcego?
Opis poziomów zaawansowania w skali Rady Europy
Poziom |
Opis posiadanych umiejętności |
A1 |
· Rozumie i potrafi stosować potoczne wyrażenia i bardzo proste wypowiedzi dotyczące konkretnych potrzeb życia codziennego. · Potrafi formułować pytania z zakresu życia prywatnego, dotyczącego np: miejsca, w którym mieszka, ludzi, których zna i rzeczy, które posiada oraz odpowiadać na tego typu pytania. · Potrafi przedstawić siebie i innych. · Potrafi prowadzić prostą rozmowę pod warunkiem, że rozmówca mówi wolno, zrozumiale i jest gotowy do pomocy. |
A2 |
· Rozumie wypowiedzi i często używane wyrażenia w zakresie tematów związanych z życiem codziennym (na przykład podstawowe informacje dotyczące osoby rozmówcy i jego rodziny, zakupów, otoczenia, pracy). · Potrafi porozumiewać się w rutynowych, prostych sytuacjach komunikacyjnych, wymagających jedynie bezpośredniej wymiany zdań na tematy znane i typowe. · Potrafi w prosty sposób opisywać swoje pochodzenie i otoczenie, w którym żyje, a także poruszać sprawy związane z najważniejszymi potrzebami życia codziennego. |
B1 |
· Rozumie znaczenie głównych wątków przekazu zawartego w jasnych, standardowych wypowiedziach, które dotyczą znanych jej spraw i zdarzeń typowych dla pracy, szkoły, czasu wolnego itd. · Potrafi radzić sobie w większości sytuacji komunikacyjnych, które mogą zdarzyć się w czasie podróży w regionie, gdzie mówi się danym językiem. · Potrafi tworzyć proste, spójne wypowiedzi ustne lub pisemne na tematy, które są jej znane bądź ją interesują. · Potrafi opisywać doświadczenia, zdarzenia, nadzieje, marzenia i zamierzenia, krótko uzasadniając bądź wyjaśniając swoje opinie i plany. |
B2 |
· Rozumie znaczenie głównych wątków przekazu zawartego w złożonych tekstach na tematy konkretne i abstrakcyjne, łącznie z rozumieniem dyskusji na tematy techniczne z zakresu jej specjalności. · Potrafi - w szerokim zakresie tematów - formułować przejrzyste i szczegółowe wypowiedzi ustne i pisemne, a także wyjaśniać swoje stanowisko w sprawach będących przedmiotem dyskusji, rozważając wady i zalety różnych rozwiązań. |
C1 |
· Rozumie szeroki zakres trudnych tekstów, dostrzegając także znaczenia ukryte, wyrażone pośrednio. · Potrafi wypowiadać się płynnie, spontanicznie, bez większego trudu znajdując właściwe sformułowania. · Swobodnie posługuje się językiem w kontaktach towarzyskich i społecznych, edukacyjnych bądź zawodowych. · Potrafi formułować jasne, dobrze zbudowane, szczegółowe, dotyczące złożonych problemów, wypowiedzi ustne lub pisemne. |
C2 |
· Osoba posługująca się językiem na tym poziomie może z łatwością zrozumieć praktycznie wszystko, co usłyszy lub przeczyta. · Potrafi streszczać informacje pochodzące z różnych źródeł pisanych lub mówionych, w spójny sposób odtwarzając zawarte w nich tezy i wyjaśnienia. · Potrafi wyrażać swoje myśli płynnie, spontanicznie i precyzyjnie, subtelnie różnicując odcienie znaczeniowe nawet w bardziej złożonych wypowiedziach. |