Kurs odbywać się będzie w formie zdalnej.
Cele kursu:
- przekazanie kursantom wiedzy na temat istoty influencer marketingu i roli, jaką mogą odgrywać influencerzy w realizacji celów marketingowych organizacji
- Zapoznanie słuchaczy z zasadami współpracy z influencerami działającymi na różnych platformach społecznościowych
- Przygotowanie słuchaczy do planowania i realizacji kampanii z zakresu influencer marketingu
Tematyka kursu:
- Geneza influencer marketingu. Rola influencermarketingu w komunikacji marketingowej organizacji. Klasyfikacja influencerów
- Możliwości i ograniczenia związane ze współpracą z influencerami. Sytuacje kryzysowe w influencer marketingu
- Zasady współpracy z influencerami na platformach Facebook, Instagram, YouTube oraz Tik-Tok – podobieństwa i różnice
- Planowanie kampanii z zakresu influencer marketingu
- założenia strategiczne, wybór kanałów i form Współpracy
- Planowanie kampanii z zakresu influencer marketingu (cd.) – wybór influencerów, określenie budżetu, kwestie prawne
- Realizacja kampanii z zakresu influencer marketingu i ocena jej efektów
- Długofalowa współpraca z influencerami. Współpraca z influencerami z zagranicy (case studies)
Efekty uczenia się:
- Kursant potrafi określić zasady i formy współpracy z influencerami
- słuchacz umie zaplanować kampanię reklamową/ PR z udziałem influencerów
- Uczestnik dobiera oraz odpowiednio wykorzystuje wskaźniki skuteczności i efektywności influencer marketingu
- Rozumie istotę i rolę influencer marketingu w komunikacji marketingowej organizacji
- Jest przygotowany do samodzielnego i zespołowego rozwiązywania problemów związanych ze współpracą z influencerami
Metody pracy:
- zajęcia podzielone na 2 bloki: teoria + studium przypadku z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej