Kurs odbywać się będzie w formie zdalnej.
Cele kursu:
Zasadniczym celem kursu jest harmonijne rozwijanie różnych aspektów kompetencji komunikacyjnej uczniów na poziomie A2+:
· stopniowe poszerzanie i utrwalanie środków językowych (słownictwa, konstrukcji gramatycznych) w oparciu o krótkie nagrania i teksty w celu swobodniejszego wypowiadania się oraz lepszego rozumienia języka mówionego i pisanego
· rozwijanie umiejętności rozumienia różnych rodzajów języka mówionego (np. konwersacja, dyskusja, podcast, program radiowy); doskonalenie sprawności słuchania
· rozwijanie umiejętności rozumienia krótkich tekstów pisanych (np. krótki artykuł, notatka, opis miejsca, historia); doskonalenie sprawności czytania
· rozwijanie umiejętności budowania wypowiedzi ustnych w wybranych tematach (np. udzielanie odpowiedzi na pytania, prowadzenie rozmowy, wyrażanie opinii, opisywanie własnych doświadczeń); doskonalenie sprawności mówienia
· budowanie większej poprawności w używaniu języka
· budowanie większej płynności w używaniu języka
Planowana jest kontynuacja kursu w przyszłym roku (przez 3 kolejne trymestry).
Tematyka kursu:
Unit 1A: Getting to know you
§ Grammar: word order in questions
§ Vocabulary: question words
§ Speaking goal: getting to know people
Unit 1B: Successful people
§ Grammar: adverbs of frequency
§ Vocabulary: success
§ Speaking goal: describing habits and routines
Unit 1C: A new lifestyle
§ Grammar: present simple and present continuous
§ Vocabulary: everyday activities
§ Speaking goal: describing everyday activities
Unit 1D: English in action (asking for and checking information)
Unit 2A: One of those days
§ Grammar: past simple (statements)
§ Vocabulary: feelings
§ Speaking goal: describing a memorable day
Unit 2B: You’re never too old
§ Grammar: past simple in questions
§ Vocabulary: past time expressions
§ Speaking goal: asking about past events
Unit 2C: Unusual tastes
§ Grammar: quantifiers
§ Vocabulary: adjectives to describe food
§ Speaking goal: describing dishes
Unit 2D: English in action (showing interest and excitement)
Unit 3A: Urban escapes
§ Grammar: comparatives
§ Vocabulary: adjectives to describe places
§ Speaking goal: comparing places to visit
Unit 3B: A place to stay
§ Grammar: superlatives
§ Vocabulary: hotels and places to stay
§ Speaking goal: choosing a place to stay
Efekty uczenia się:
Po ukończeniu kursu słuchacz:
zna i potrafi poprawnie używać wybranych konstrukcji gramatycznych (na poziomie A2+)
rozumie i potrafi prawidłowo używać słownictwa z wybranych pól tematycznych na poziomie A2+
potrafi lepiej rozumieć różne typy wypowiedzi (język mówiony)
potrafi lepiej rozumieć różnego rodzaju teksty (język pisany)
potrafi płynniej wypowiadać się w języku angielskim na poziomie A2+
Metody pracy:
Praca na zajęciach w oparciu o nowoczesny podręcznik dla osób dorosłych wydawnictwa Pearson pt. „Roadmap A2+” (rozdziały 1-3) autorów Lindsay Warwick i Damian Lewis (link do strony podręcznika poniżej). Wybrane rozdziały będą systematycznie udostępniane uczestnikom kursu w wersji pdf przez konto kursanta na stronie UO.
https://www.pearson.pl/jezyk-angielski/katalog/dla-uczelni-i-szkol-jezykowych/kursy-dla-doroslych/roadmap#group%3Dlvls%26when%3Dshow2%26tabs%3DtabMain0
Planowana jest kontynuacja kursu w przyszłym roku. Dlatego osoby, które chciałyby uczestniczyć w kolejnych częściach kursu (Part 2, Part 3, Part 4), zachęcam do zakupu podręcznika.
Można także na razie zakupić wersję podręcznika ‘flexi’, która obejmuje tylko rozdziały 1-5 (link poniżej) - jest to nie tylko nieco tańsza opcja, ale także bardzo wygodna, ponieważ taki podręcznik zawiera zarówno strony z książki ucznia (Student’s Book), jak i strony z zeszytu ćwiczeń (Workbook) do rozdziałów 1-5.
Metody pracy:
praca wspólna na materiałach z podręcznika
praca indywidualna na materiałach z podręcznika
praca indywidualna na udostępnionych przez wykładowcę materiałach dodatkowych
Uwaga! Kurs nie będzie odpowiedni dla osób, które dopiero zaczynają naukę języka angielskiego. Kurs jest przeznaczony dla osób, które są na poziomie A2/A2+.