Kurs odbywać się będzie w formie stacjonarnej.
Cele kursu:
Edukacja odnośnie zdrowego stylu życia-promocja zdrowia, profilaktyka zdr. Dostarczenie wiedzy, wstępne wyrabianie umiejętności i nawyków w zakresie zdrowego żywienia we wszystkich okresach życia. Uświadomienie uczestnikom jak fundamentalną rolę dla zdrowia odgrywa codzienne systematyczna aktywność fizyczna (indywidualizacja dla grup wiekowych i stanu zdrowia). Doskonalenie poziomu poznawczego: edukacja ustawiczna i trening pamięci. Stan emocjonalny jednostkowy i relacje interpersonalne – komplementarne uwarunkowania dobrostanu. Zdrowy wypoczynek i sen – uwarunkowania. Człowiek w zgodzie z naturą.
Tematyka kursu:
Medycyna stylu życia w promocji zdrowia i profilaktyce prozdrowotnej.
Efekty uczenia się:
ma podstawową wiedzę o uczestnikach działalności edukacyjnej, wychowawczej, opiekuńczej i pomocowej
potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki i powiązanych a nią dyscyplin w celu analizowania, interpretowania, problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych i pomocowych, a także motywów i wzorów ludzkich zachowań.
ma rozwinięte umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej, potrafi używać języka specjalistycznego i porozumiewać się w sposób precyzyjny i spójny przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie pedagogiki, jak i odbiorcami spoza grona specjalistów.
potrafi animować prace nad rozwojem uczestników procesów pedagogicznych oraz wspierać ich samodzielność w zdobywaniu wiedzy, a także inspirować do działań na rzecz uczenia się przez całe życie.
podejmuje działania pedagogiczne w środowisku społecznym oraz wyzwania zawodowe, wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w realizacji indywidualnych
odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne
Efekty mieszczą się w obszarze: edukacja w aspekcie zdrowego żywienia, aktywności fizycznej, kompetencji psycho – emocjonalnych i społecznych, ekologiczne.
Metody pracy:
wykład