Kurs odbywać się będzie w formie zdalnej.
Cele kursu:
Beneficjentami tego kursu mogą być pracownicy odpowiedzialni za funkcjonowanie takich działów w przedsiębiorstwie jak: CSR, zarządzanie relacjami z inwestorami, komunikacja społeczna, public relations, marketing, zarządzanie zasobami ludzkimi. Kurs może także się przydać liderom organizacji non-profit i przedsiębiorcom zainteresowanym współpracą
z NGO w celu prowadzenia kampanii marketingu zaangażowanego społecznie (CRM).
Kurs przeznaczony jest dla wszystkich osób, które chcą zrozumieć czym jest marketing społecznie zaangażowany i jakie korzyści może przynieść zarówno samym zaangażowanym społecznie przedsiębiorstwom, jak i ich pracownikom, organizacjom pozarządowym i klientom.
Celem kształcenia jest:
- zapoznanie kursantów z podstawową terminologią związaną ze społeczną odpowiedzialnością biznesu (CSR), marketingiem społecznym i marketingiem społecznie zaangażowanym (CRM);
- wyjaśnienie istoty i znaczenia marketingu społecznie odpowiedzialnego;
- wyjaśnienie procesu analizy, planowania, organizowania i wdrażania marketingu społecznie odpowiedzialnego w przedsiębiorstwach;
- zapoznanie z narzędziami wdrażania marketingu społecznie odpowiedzialnego
w przedsiębiorstwach;
- prezentacja i analiza różnych aspektów obrazujących realizację koncepcji CRM w praktyce przez organizacje non-profit oraz przedsiębiorstwa komercyjne;
- wykształcenie u kursantów umiejętności opracowania skutecznych koncepcji CRM.
Ten kurs jest dla Ciebie!:
- jeśli szukasz nowych wyzwań,
- chcesz rozwijać swoją działalność i docierać do Twoich klientów w niestandardowy sposób,
- chcesz zaangażować się społecznie,
- chcesz wiedzieć więcej o możliwościach i korzyściach, jakie daje marketing społecznie zaangażowany CRM.
Tematyka kursu:
WYKŁAD
1. Wybrane zagadnienia z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR)
2. Społeczna odpowiedzialność biznesu a marketing społecznie odpowiedzialny
3. Marketing korporacyjny a marketing społeczny
4. Marketing społeczny - przykłady praktyk
5. Koncepcje marketingu społecznego
6. Istota marketingu społecznie zaangażowanego (CRM)
7. Geneza pojęcia marketingu społecznie zaangażowanego (CRM)
8. Formy społecznego zaangażowania marketingu
9. Formy promocji w marketingu społecznie zaangażowanym
10. Inicjatywy marketingu społecznie zaangażowanego
11. Typy mechanizmów kampanii CRM
12. Marketing społecznie zaangażowany - korzyści
13. Marketing społecznie zaangażowany – zagrożenia
14. Jak dobrze przygotować i przeprowadzić kampanię CRM
15. Najczęstsze błędy w kampaniach CRM
16. Współpraca organizacji pozarządowych (NGO) z biznesem w zakresie CRM
17. Marketing społecznie zaangażowany – przykłady praktyk
ĆWICZENIA
Teoria przedstawiana na kursie będzie poprzeplatana ćwiczeniami. Jego uczestnicy będą wykonywać szereg ćwiczeń, zarówno samodzielnie, jak i w grupie, które mają ich przygotować do zaprojektowania kampanii marketingu społecznie zaangażowanego CRM.
Efekty uczenia się:
Pod koniec kursu uczestnik:
- rozumie koncepcję marketingu społecznie zaangażowanego CRM;
- potrafi zidentyfikować korzyści z marketingu społecznie zaangażowanego;
- ma świadomość jakie zagrożenia, zarówno dla firm, jak i dla NGO, mogą przynieść nieodpowiednio przeprowadzone kampanie CRM;
- potrafi zaprojektować kampanię CRM;
- potrafi pozyskiwać właściwe informacje i poddawać je analizie;
- potrafi współpracować w grupie.
Kompetencje społeczne:
Kursant jest gotów wykorzystać zdobywaną wiedzę w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych w realizacji kampanii marketingu społecznie zaangażowanego CRM.
Metody pracy:
- wykład z prezentacją multimedialną ilustrowany przykładami,
- analiza przypadków,
- praca w grupach,
- ćwiczenia do pracy indywidualnej,
- dyskusja.