Nauki prawno-społeczne - Kurs zdalny

Marketing społecznie zaangażowany (CRM), czyli jak prowadzić społecznie odpowiedzialny biznes z korzyścią dla wszystkich?

Prowadzący: dr Małgorzata Hałaburda

12 godzin

Cena: 200 zł

Forma zajęć: wykłady + ćwiczenia

Język: polski

Podstawowe informacje

Informacje o zapisach
Rozpoczęcie zapisów: 21.02.2025
Zamknięcie zapisów: 06.03.2025
Min. liczba uczestników: 20
Limit miejsc: 30

Terminy i miejsca zajęć

Lp. Data Godzina
1. 26.03.2025 18:00 - 19:30
2. 09.04.2025 18:00 - 19:30
3. 23.04.2025 18:00 - 19:30
4. 21.05.2025 18:00 - 19:30
5. 28.05.2025 18:00 - 19:30
6. 11.06.2025 18:00 - 19:30

Kurs odbywa się zdalnie

Informacje dotyczące programu kursu

Kurs odbywać się będzie w formie zdalnej.

 

Cele kursu:

Beneficjentami tego kursu mogą być pracownicy odpowiedzialni za funkcjonowanie takich działów w przedsiębiorstwie jak: CSR, zarządzanie relacjami z inwestorami, komunikacja społeczna, public relations, marketing, zarządzanie zasobami ludzkimi. Kurs może także się przydać liderom organizacji non-profit i przedsiębiorcom zainteresowanym współpracą 
z NGO w celu prowadzenia kampanii marketingu zaangażowanego społecznie (CRM).

Kurs przeznaczony jest dla wszystkich osób, które chcą zrozumieć czym jest marketing społecznie zaangażowany i jakie korzyści może przynieść zarówno samym zaangażowanym społecznie przedsiębiorstwom, jak i ich pracownikom, organizacjom pozarządowym i klientom.

Celem kształcenia jest:

- zapoznanie kursantów z podstawową terminologią związaną ze społeczną odpowiedzialnością biznesu (CSR), marketingiem społecznym i marketingiem społecznie zaangażowanym (CRM);

- wyjaśnienie istoty i znaczenia marketingu społecznie odpowiedzialnego; 

- wyjaśnienie procesu analizy, planowania, organizowania i wdrażania marketingu społecznie odpowiedzialnego w przedsiębiorstwach;

- zapoznanie z narzędziami wdrażania marketingu społecznie odpowiedzialnego 
w przedsiębiorstwach;

-  prezentacja i analiza różnych aspektów obrazujących realizację koncepcji CRM w praktyce przez organizacje non-profit oraz przedsiębiorstwa komercyjne;

- wykształcenie u kursantów umiejętności opracowania skutecznych koncepcji CRM.

Ten kurs jest dla Ciebie!:

- jeśli szukasz nowych wyzwań, 
- chcesz rozwijać swoją działalność i docierać do Twoich klientów w niestandardowy sposób, 
- chcesz zaangażować się społecznie,
- chcesz wiedzieć więcej o możliwościach i korzyściach, jakie daje marketing społecznie zaangażowany CRM.



Tematyka kursu:

WYKŁAD

1.        Wybrane zagadnienia z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) 

2.        Społeczna odpowiedzialność biznesu a marketing społecznie odpowiedzialny

3.    Marketing korporacyjny a marketing społeczny

4.    Marketing społeczny - przykłady praktyk

5.    Koncepcje marketingu społecznego

6.    Istota marketingu społecznie zaangażowanego (CRM)

7.    Geneza pojęcia marketingu społecznie zaangażowanego (CRM)

8.    Formy społecznego zaangażowania marketingu 

9.    Formy promocji w marketingu społecznie zaangażowanym

10.  Inicjatywy marketingu społecznie zaangażowanego

11.  Typy mechanizmów kampanii CRM

12.  Marketing społecznie zaangażowany - korzyści 

13.  Marketing społecznie zaangażowany – zagrożenia

14.  Jak dobrze przygotować i przeprowadzić kampanię CRM

15.  Najczęstsze błędy w kampaniach CRM

16.  Współpraca organizacji pozarządowych (NGO) z biznesem w zakresie CRM

17.  Marketing społecznie zaangażowany – przykłady praktyk

ĆWICZENIA

Teoria przedstawiana na kursie będzie poprzeplatana ćwiczeniami. Jego uczestnicy będą wykonywać szereg ćwiczeń, zarówno samodzielnie, jak i w grupie, które mają ich przygotować do zaprojektowania kampanii marketingu społecznie zaangażowanego CRM.



Efekty uczenia się:

Pod koniec kursu uczestnik: 

- rozumie koncepcję marketingu społecznie zaangażowanego CRM;

- potrafi zidentyfikować korzyści z marketingu społecznie zaangażowanego;

- ma świadomość jakie zagrożenia, zarówno dla firm, jak i dla NGO, mogą przynieść nieodpowiednio przeprowadzone kampanie CRM;

- potrafi zaprojektować kampanię CRM;

- potrafi pozyskiwać właściwe informacje i poddawać je analizie; 

- potrafi współpracować w grupie.

Kompetencje społeczne:

Kursant jest gotów wykorzystać zdobywaną wiedzę w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych w realizacji kampanii marketingu społecznie zaangażowanego CRM.



Metody pracy:

- wykład z prezentacją multimedialną ilustrowany przykładami,
- analiza przypadków,
- praca w grupach,
- ćwiczenia do pracy indywidualnej,
- dyskusja.

Informacje o egzaminie

Informacja: Egzamin nie jest obowiązkowy - jest przeznaczony dla słuchaczy, którzy chcą otrzymać Świadectwo Ukończenia Kursu. Warunkiem podejścia do egzaminu jest uczestniczenie w co najmniej 60% zajęć (7h) oraz terminowe dokonanie płatności za egzamin.

Cena egzaminu: 100 zł

Przygotowanie projektu kampanii CRM.

Schemat postępowania

1. Rejestracja w Systemie Uniwersytetu Otwartego UAM

Rozpocznij swoją przygodę w Uniwersytecie Otwartym UAM, zakładając konto słuchacza. Konto umożliwia zapis na kursy oraz dostęp do materiałów i informacji o uczestnictwie.

2. Dokonanie zapisu na wybrany kurs

Zaloguj się do systemu i zarejestruj się na kurs. Liczba miejsc jest ograniczona, a przyjęcie na kurs odbywa się według kolejności zgłoszeń. W razie przekroczenia limitu miejsc, możesz zapisać się na listę rezerwową.

3. Oczekiwanie na informację o uruchomieniu kursu

Po zakończeniu zapisów, podejmowana jest decyzja o uruchomieniu kursu w oparciu o liczbę zapisanych uczestników.

4. Opłacenie kursu

Uczestnicy zapisani na listę podstawową otrzymują informacje o konieczności uiszczenia opłaty. Płatność należy dokonać w ciągu 4 dni kalendarzowych.

Dodatkowe informacje