Kurs odbywać się będzie w formie stacjonarnej.
Cele kursu:
Wsparcie w procesie ZMIAN potrzebnych i koniecznych poprzez rozpoznanie czy to co i jak o sobie myślę pomaga czy przeszkadza mi w życiu i wprowadzenie koniecznych korekt.
Kurs skierowany do osób pragnących poprawy jakości swojego życia.
Tematyka kursu:
1. Opowieści, które leczą, opowieści które ranią: mity, baśnie, bajki, historie rodzinne. Czy wiesz w jakiej bajce żyjesz? Po co pisać?
2. Jak tworzymy prywatne mity i jak stajemy się ich zakładnikami? W poszukiwaniu zaginionego dziecka w nas.
3. Pisanie rozwojowe i terapeutyczne. W stronę pełni, harmonii, spokoju. Jak pisać?
4. Jak oswoić lęki – „Bajka o jednym takim, co wyruszył w świat, żeby poznać strach”
5. Jak pokonać wewnętrznego wroga – „Baśń o Sinobrodym”
6. O szukaniu miłości – „Baba – Jaga i Wasylisa Mądra”
7. Jak odblokować negatywne emocje – „O rybaku i dżinie”
8. Jak wzmacniać osobistą moc – „Brzydkie kaczątko”
9. Oswajanie swoich demonów – „Czerwony Kapturek”
10. Odnajdywanie własnego JA – „Kot w butach
Efekty uczenia się:
Dostarczenie wiedzy, kompetencji i narzędzi pozwalających na lepsze zrozumienie siebie, relacji z innymi. Umożliwiających optymalne budowanie i wykorzystywanie własnych zasobów niezależnie od etapu życia. Poprzez:
radzenie sobie z niewygodnymi odczuciami wynikającymi z przeszłych wydarzeń;
optymalne podejście do traumatycznych wspomnień;
wprowadzanie istotnych, realnych zmian w swoim życiu;
znalezienie sposobów rozwiązania aktualnych ważnych problemów;
poprawę samooceny.
Metody pracy:
Pisanie rozwojowe i terapeutyczne według metody J.W. Pennebakera. Skutecznej niezależnie od zdolności i umiejętności czy też zamiłowania do pisania.
Kanwą, inspiracją a zarazem kompasem i przewodnikiem będą baśnie traktowane jako nośniki uniwersalnych, ponadczasowych wzorców radzenia sobie z problemami psychologicznymi. Pokazane zostanie wykorzystywanie tych wzorców przez współczesne przekazy medialne, filmy, gry, etc..
Oprócz wymienionych baśni słuchacze będą mogli zaproponować inne, nurtujące ich, ważne dla nich baśnie, opowieści.
Zastosowane będą metody warsztatowe wykorzystujące procesy grupowe. Aktywizujące, bazujące na roli słowa w budowaniu tożsamości, trybie narracyjnym i zasadach psychologii pozytywnej.