Kurs odbywać się będzie w formie zdalnej.
Cele kursu:
zapoznanie uczestników kursu z ideą oceniania kształtującego i jego pięcioma strategiami
zapoznanie uczestników z praktycznymi sposobami zastosowania pięciu strategii oceniania kształtującego w procesie uczenia się i nauczania
Tematyka kursu:
Tematyka oscyluje wokół planowania, monitorowania i ewaluacji procesu dydaktycznego wspierającego wszechstronny rozwój ucznia. Elementy praktyczne pozwalają na pokazanie słuchaczom efektywnych działań mających na celu wprowadzenie pięciu strategii oceniania kształtującego w codzienną pracę z uczniami, by stali się oni odpowiedzialni za swój edukacyjny sukces.
Efekty uczenia się:
Po ukończeniu kursu uczestnik:
wie, czym jest ocenianie kształtujące i zna pięć strategii oceniania kształtującego
wykorzystuje wiedzę o ocenianiu kształtującym do konstruowania procesu dydaktycznego i budowania pozytywnych relacji w zespole
formułuje cele i kryteria sukcesu w języku zrozumiałym dla uczącego się
formułuje pytania sprawdzające, czy i jak uczniowie się uczą
udziela informacji zwrotnej do pracy ucznia na podstawie kryteriów
ma świadomość zalet społecznego uczenia się i udziela informacji zwrotnej - oceny koleżeńskiej
wykorzystuje techniki samooceny w pracy dydaktycznej
Metody pracy:
wykład z prezentacją multimedialną, dyskusja, burza mózgów, metaplan, pokaz i obserwacja