Kurs odbywać się będzie w formie zdalnej.
Cele kursu:
· Przekazanie słuchaczom wiedzy ogólnej z istoty oraz technik prezentacji biznesowych;
· Wyposażenie słuchaczów w podstawowy aparat pojęciowy związany z prezentacjami biznesowymi;
· Zapoznanie słuchaczów ze sposobami przygotowywania prezentacji biznesowych;
· Przygotowanie słuchaczów do dokonania prezentacji biznesowej.
Tematyka kursu:
I. Omówienie zagadnień definicyjnych: dualność i zakres pojęcia „prezentacja” (narzędzie np. prezentacja pptx oraz czynność – prezentowanie czegoś, w tym siebie).
II. Prezentacje w środowisku biznesowym (markeingowym) i ich formy, konteksty oraz znaczenie.
III. Autoprezentacja.
IV. Sposoby przedstawiania treści: warstwa wizualna oraz merytoryczna (w tym: schemat narracyjny i visual thinking: mapy myśli, infografiki, moduły).
V. Narzędzia prezentacji – warsztat PowerPointa, Canvy i Google Prezentacje i inne
VI. Uwarunkowania skutecznych prezentacji, w tym wystąpienia publiczne i komunikacja niewerbalna w biznesie (profil skutecznego prezentera, sposoby na oswojenie stresu).
VII. Case study - trening wystąpień publicznych.
Efekty uczenia się:
· Słuchacz/ka definiuje pojęcie prezentacji;
· Słuchacz/ka potrafi opisać znaczenie i formy prezentacji w środowisku biznesowym;
· Słuchacz/ka potrafi stworzyć prezentację korzystając z wybranego narzędzia;
· Słuchacz/ka potrafi występować publicznie’
· Słuchacz/ka wykorzystuje w praktyce nowoczesne techniki prezentacji z poszanowaniem etyki biznesowej;
· Słuchacz/ka jest przygotowany/a do pracy w zespole.
Metody pracy:
Wykład z prezentacją multimedialną wybranych zagadnień, wykład konwersatoryjny, metoda analizy przypadków, metoda projektu, demonstracje dźwiękowe i/ lub video, metoda aktywizująca – konstruowanie „map myśli”, praca w grupach, korekta indywidualna.