Kurs odbywać się będzie w formie stacjonarnej.
Cele kursu:
Celem kursu jest rozwijanie umiejętności związanych z komunikacją interpersonalną, korzystając z dialogu, opartego na Porozumieniu bez Przemocy (NVC – Nonviolent Communication) Marshalla Rosenberga.
W szczególności:
ü Rozwijanie świadomości emocjonalnej i uważności w relacjach z Dzieckiem.
ü Poznanie zasad NVC (Nonviolent Communication).
ü Praktykowanie aktywnego słuchania i empatii.
ü Rozwiązywanie konfliktów i trudnych sytuacji w relacjach z Dzieckiem.
ü Zwiększenie zaangażowania i motywacji w świadomym towarzyszeniu Dziecku, w jego procesie rozwoju.
Tematyka kursu:
Komunikacja międzyludzka jest procesem powszednim, być może dlatego niedocenionym? Umiejętność wyrażania siebie w dialogu oraz uważnego i aktywnego słuchania, sprawia ogromne ułatwienie w relacjach międzyludzkich, a tym samym w życiu.
W celu budowania coraz bardziej satysfakcjonujących relacji międzyludzkich, a w szczególności relacji Rodzic-Dziecko, których podstawą jest komunikacja, w trakcie spotkań będziemy szukać odpowiedzi na poniższe pytania:
- jak być bardziej obecni, uważni, ciekawi i zaangażowani w codziennych interakcjach z Dzieckiem,
- jak rozpoznawać Swoje emocje oraz emocje Dziecka i reagować w sposób świadomy,
- jak aktywnie słuchać Siebie i Swoje Dziecko,
- jak dawać empatię,
- jak skutecznej porozumiewać się z Dzieckiem, w celu lepszego zrozumienia i budowania relacji opartych na więzi,
- jak konstruktywnie i wspierająco podchodzić do trudnych momentów w wychowaniu?
Efekty uczenia się:
Uczestnik spotkań:
- Bardziej świadomie reaguje na emocje Swojego Dziecka oraz na własne.
- Wykorzystuje techniki NVC do wyrażania Swoich potrzeb, aktywnego słuchania i budowania empatycznych relacji z Dzieckiem.
- Prowadzi trudne rozmowy z Dzieckiem w sposób konstruktywny i pełen wzajemnego poszanowania.
- Uczestniczy w procesie rozwoju Swojego Dziecka z większą cierpliwością, ciekawością i empatią.
- Wykorzystuje zdobytą wiedzę i umiejętności do budowania „pozytywnej” atmosfery w domu.
- Określa kierunek dalszego samokształcenia i samorozwoju w zakresie satysfakcjonującej komunikacji.
Metody pracy:
Wykład interaktywny z prezentacją multimedialną ilustrowany przykładami, dyskusja wokół ważnych i kontrowersyjnych zagadnień, wspólna analiza przykładów podawanych przez uczestników spotkań.