Kurs odbywać się będzie w formie zdalnej.
Cele kursu:
· Kompleksowe omówienie problematyki powstawania, przebiegu i konsekwencji sytuacji kryzysowych
· Kompleksowe omówienie problematyki zarządzania informacją w przestrzeni publicznej.
Tematyka kursu:
I. Wprowadzenie: analiza podstawowych pojęć z zakresu zarządzania informacją, sytuacji kryzysowej, analiza aktów prawnych
Zarządzanie kryzysowe w administracji publicznej i przedsiębiorstwach
II. Sytuacje kryzysowe a dziennikarstwo
III. Sytuacje kryzysowe a public relations (PR)
IV. Sytuacja kryzysowa a media relations
V. Sytuacje kryzysowe a autoprezentacja
VI. Sytuacje kryzysowe w social mediach
VII. Monitoring mediów
Efekty uczenia się:
· Słuchacz/ka zna istotę zarządzania informacją i jej znaczenie w przestrzeni publicznej;
· Słuchacz/ka definiuje podstawowe pojęcia z zakresu zarządzania kryzysowego, public relations, media relations, komunikacji
· Słuchacz/ka zna i rozumie akty prawne i reguły zarządzania kryzysowego;
· Słuchacz/ka potrafi zaproponować skuteczny sposób postępowania w sytuacjach kryzysowych, wykorzystując stosowne metody i narzędzia analizy informacyjnej;
· Słuchacz/ka potrafi zidentyfikować czynniki endogenne i egzogenne warunkujące sytuacje kryzysowe i kształtujące system informacyjny;
· Słuchacz/ka potrafi podejmować adekwatne działania, umie kierować i koordynować zespołowym trybem postępowania w sytuacjach kryzysowych;
· Słuchacz/ka jest przygotowany/a do współpracy w zespole i obejmowania w nim różnych ról z zachowaniem zasad etyki;
· Słuchacz/ka potrafi koordynować działania w celu rozwiązania sytuacji kryzysowej w oparciu o pozyskaną i przetworzoną analizę informacyjną.
Metody pracy:
Dyskusja, metoda analizy przypadków, metoda ćwiczeniowa, metoda aktywizująca – „burza mózgów”, metoda aktywizująca – konstruowanie „map myśli”, praca w grupach.