Nauki prawno-społeczne

Influencer Marketing – czyli o czym należy pamiętać nawiązując współprace z markami i influencerami

Prowadzący: mgr Sara Łukaszewska


Cena kursu: 320 zł
Liczba godzin: 20
Forma: kurs zdalny
Rodzaj zajęć: ćwiczenia
Język: polski

Informacje podstawowe

Zapisy na ten kurs rozpoczną się w dniu:
poniedziałek, 15.09.2025

Opis kursu

Cele kursu:
- przekazanie kursantom wiedzy na temat istoty influencer marketingu i roli, jaką mogą odgrywać influencerzy w realizacji celów marketingowych organizacji
- Zapoznanie słuchaczy z zasadami współpracy z influencerami działającymi na różnych platformach społecznościowych
- Przygotowanie słuchaczy do planowania i realizacji kampanii z zakresu influencer marketingu

Tematyka kursu:
- Geneza influencer marketingu. Rola influencermarketingu w komunikacji marketingowej organizacji. Klasyfikacja influencerów
- Możliwości i ograniczenia związane ze współpracą z  influencerami. Sytuacje kryzysowe w influencer marketingu
- Zasady współpracy z influencerami na platformach Facebook, Instagram, YouTube oraz Tik-Tok – podobieństwa i różnice
- Planowanie kampanii z zakresu influencer marketingu
- założenia strategiczne, wybór kanałów i form Współpracy
- Planowanie kampanii z zakresu influencer marketingu (cd.) – wybór influencerów, określenie budżetu, kwestie prawne
- Realizacja kampanii z zakresu influencer marketingu i ocena jej efektów 
- Długofalowa współpraca z influencerami. Współpraca z influencerami z zagranicy (case studies) 

Efekty uczenia się:
- Kursant potrafi określić zasady i formy współpracy z influencerami
- słuchacz umie zaplanować kampanię reklamową/ PR z udziałem influencerów
- Uczestnik dobiera oraz odpowiednio wykorzystuje wskaźniki skuteczności i efektywności influencer marketingu
- Rozumie istotę i rolę influencer marketingu w komunikacji marketingowej organizacji
-  Jest przygotowany do samodzielnego i zespołowego rozwiązywania problemów związanych ze współpracą z influencerami

Metody pracy:
- zajęcia podzielone na 2 bloki: teoria + studium przypadku z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej

Ukończenie kursu

Każda osoba, która ukończy kurs i będzie obecna na minimum 60% zajęć, otrzyma Certyfikat poświadczający ukończenie kursu.


Na tym kursie istnieje również możliwość przystąpienia do nieobowiązkowego egzaminu końcowego. Mogą do niego podejść osoby, które ukończyły kurs, uczestnicząc w minimum 60% zajęć oraz dokonały terminowej opłaty za egzamin. Osoba, która zda egzamin, otrzyma – oprócz Certyfikatu – także Świadectwo Ukończenia Kursu.

Opłata za egzamin końcowy: 100 zł

Przygotowanie strategii marketingowej (w dowolnej formie, w grupie/indywidualnie w zależności od woli kursantów i ich liczby) dot. współpracy influencera z daną marką z uwzględnieniem wszystkich wytycznych (np. budżet, umowa barterowa, „wielkość” influencera itp.) poruszanych podczas zajęć.

Terminy zajęć

Lp. Data Godzina
1. czwartek, 06.11.2025 17:00 - 19:15
2. czwartek, 13.11.2025 17:00 - 19:15
3. czwartek, 20.11.2025 17:00 - 19:15
4. czwartek, 27.11.2025 17:00 - 19:15
5. czwartek, 04.12.2025 17:00 - 19:15
6. czwartek, 11.12.2025 17:00 - 19:15
7. czwartek, 18.12.2025 18:00 - 19:30

Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa
ul. Uniwersytetu Poznańskiego 5; 61-614 Poznań

Ten serwis używa plików „cookies” zgodnie z polityką prywatności. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza jej akceptację.