Cele kursu:
- przekazanie kursantom wiedzy na temat istoty influencer marketingu i roli, jaką mogą odgrywać influencerzy w realizacji celów marketingowych organizacji
- Zapoznanie słuchaczy z zasadami współpracy z influencerami działającymi na różnych platformach społecznościowych
- Przygotowanie słuchaczy do planowania i realizacji kampanii z zakresu influencer marketingu
Tematyka kursu:
- Geneza influencer marketingu. Rola influencermarketingu w komunikacji marketingowej organizacji. Klasyfikacja influencerów
- Możliwości i ograniczenia związane ze współpracą z influencerami. Sytuacje kryzysowe w influencer marketingu
- Zasady współpracy z influencerami na platformach Facebook, Instagram, YouTube oraz Tik-Tok – podobieństwa i różnice
- Planowanie kampanii z zakresu influencer marketingu
- założenia strategiczne, wybór kanałów i form Współpracy
- Planowanie kampanii z zakresu influencer marketingu (cd.) – wybór influencerów, określenie budżetu, kwestie prawne
- Realizacja kampanii z zakresu influencer marketingu i ocena jej efektów
- Długofalowa współpraca z influencerami. Współpraca z influencerami z zagranicy (case studies)
Efekty uczenia się:
- Kursant potrafi określić zasady i formy współpracy z influencerami
- słuchacz umie zaplanować kampanię reklamową/ PR z udziałem influencerów
- Uczestnik dobiera oraz odpowiednio wykorzystuje wskaźniki skuteczności i efektywności influencer marketingu
- Rozumie istotę i rolę influencer marketingu w komunikacji marketingowej organizacji
- Jest przygotowany do samodzielnego i zespołowego rozwiązywania problemów związanych ze współpracą z influencerami
Metody pracy:
- zajęcia podzielone na 2 bloki: teoria + studium przypadku z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej
Ukończenie kursu
Każda osoba, która ukończy kurs i będzie obecna na minimum 60% zajęć, otrzyma Certyfikat poświadczający ukończenie kursu.
Na tym kursie istnieje również możliwość przystąpienia do nieobowiązkowego egzaminu końcowego. Mogą do niego podejść osoby, które ukończyły kurs, uczestnicząc w minimum 60% zajęć oraz dokonały terminowej opłaty za egzamin. Osoba, która zda egzamin, otrzyma – oprócz Certyfikatu – także Świadectwo Ukończenia Kursu.
Opłata za egzamin końcowy: 100 zł
Przygotowanie strategii marketingowej (w dowolnej formie, w grupie/indywidualnie w zależności od woli kursantów i ich liczby) dot. współpracy influencera z daną marką z uwzględnieniem wszystkich wytycznych (np. budżet, umowa barterowa, „wielkość” influencera itp.) poruszanych podczas zajęć.