Nauki prawno-społeczne

Marketing społecznie zaangażowany (CRM), czyli jak prowadzić społecznie odpowiedzialny biznes z korzyścią dla wszystkich?

Prowadzący: dr Małgorzata Halaburda


Cena kursu: 190 zł
Liczba godzin: 10
Forma: kurs zdalny
Rodzaj zajęć: wykłady
Język: polski

Informacje podstawowe

Zapisy na ten kurs rozpoczną się w dniu:
poniedziałek, 15.09.2025

Opis kursu

Cele kursu

Beneficjentami tego kursu mogą być pracownicy odpowiedzialni za funkcjonowanie takich działów w przedsiębiorstwie jak: CSR, zarządzanie relacjami z inwestorami, komunikacja społeczna, public relations, marketing, zarządzanie zasobami ludzkimi. Kurs może także się przydać liderom organizacji non-profit i przedsiębiorcom zainteresowanym współpracą 
z NGO w celu prowadzenia kampanii marketingu zaangażowanego społecznie (CRM).

Kurs przeznaczony jest dla wszystkich osób, które chcą zrozumieć czym jest marketing społecznie zaangażowany i jakie korzyści może przynieść zarówno samym zaangażowanym społecznie przedsiębiorstwom, jak i ich pracownikom, organizacjom pozarządowym i klientom.

Celem kształcenia jest:

- zapoznanie kursantów z podstawową terminologią związaną ze społeczną odpowiedzialnością biznesu (CSR), marketingiem społecznym i marketingiem społecznie zaangażowanym (CRM);

- wyjaśnienie istoty i znaczenia marketingu społecznie odpowiedzialnego; 

- wyjaśnienie procesu analizy, planowania, organizowania i wdrażania marketingu społecznie odpowiedzialnego w przedsiębiorstwach;

- zapoznanie z narzędziami wdrażania marketingu społecznie odpowiedzialnego 
w przedsiębiorstwach;

-  prezentacja i analiza różnych aspektów obrazujących realizację koncepcji CRM w praktyce przez organizacje non-profit oraz przedsiębiorstwa komercyjne;

- wykształcenie u kursantów umiejętności opracowania skutecznych koncepcji CRM.

Ten kurs jest dla Ciebie!:

- jeśli szukasz nowych wyzwań, 
- chcesz rozwijać swoją działalność i docierać do Twoich klientów w niestandardowy sposób, 
- chcesz zaangażować się społecznie,
- chcesz wiedzieć więcej o możliwościach i korzyściach, jakie daje marketing społecznie zaangażowany CRM.



Tematyka kursu

WYKŁAD

1.    Wybrane zagadnienia z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) 

2.    Społeczna odpowiedzialność biznesu a marketing społecznie odpowiedzialny

3.    Marketing korporacyjny a marketing społeczny

4.    Marketing społeczny - przykłady praktyk

5.    Koncepcje marketingu społecznego

6.    Istota marketingu społecznie zaangażowanego (CRM)

7.    Geneza pojęcia marketingu społecznie zaangażowanego (CRM)

8.    Formy społecznego zaangażowania marketingu 

9.    Formy promocji w marketingu społecznie zaangażowanym

10.  Inicjatywy marketingu społecznie zaangażowanego

11.  Typy mechanizmów kampanii CRM

12.  Marketing społecznie zaangażowany - korzyści 

13.  Marketing społecznie zaangażowany – zagrożenia

14.  Jak dobrze przygotować i przeprowadzić kampanię CRM

15.  Najczęstsze błędy w kampaniach CRM

16.  Współpraca organizacji pozarządowych (NGO) z biznesem w zakresie CRM

17.  Marketing społecznie zaangażowany – przykłady praktyk

ĆWICZENIA

Teoria przedstawiana na kursie będzie poprzeplatana ćwiczeniami. Jego uczestnicy będą wykonywać szereg ćwiczeń, zarówno samodzielnie, jak i w grupie, które mają ich przygotować do zaprojektowania kampanii marketingu społecznie zaangażowanego CRM.


Efekty uczenia się

Pod koniec kursu uczestnik: 

- rozumie koncepcję marketingu społecznie zaangażowanego CRM;

- potrafi zidentyfikować korzyści z marketingu społecznie zaangażowanego;

- ma świadomość jakie zagrożenia, zarówno dla firm, jak i dla NGO, mogą przynieść nieodpowiednio przeprowadzone kampanie CRM;

- potrafi zaprojektować kampanię CRM;

- potrafi pozyskiwać właściwe informacje i poddawać je analizie; 

- potrafi współpracować w grupie.

Kompetencje społeczne:

Kursant jest gotów wykorzystać zdobywaną wiedzę w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych w realizacji kampanii marketingu społecznie zaangażowanego CRM.



Metody pracy

- wykład z prezentacją multimedialną ilustrowany przykładami,
- analiza przypadków,
- praca w grupach,
- ćwiczenia do pracy indywidualnej,
- dyskusja.

Ukończenie kursu

Każda osoba, która ukończy kurs i będzie obecna na minimum 60% zajęć, otrzyma Certyfikat poświadczający ukończenie kursu.


Na tym kursie istnieje również możliwość przystąpienia do nieobowiązkowego egzaminu końcowego. Mogą do niego podejść osoby, które ukończyły kurs, uczestnicząc w minimum 60% zajęć oraz dokonały terminowej opłaty za egzamin. Osoba, która zda egzamin, otrzyma – oprócz Certyfikatu – także Świadectwo Ukończenia Kursu.

Opłata za egzamin końcowy: 100 zł

Przygotowanie projektu kampanii CRM.

Terminy zajęć

Lp. Data Godzina
1. środa, 29.10.2025 18:00 - 19:30
2. środa, 12.11.2025 18:00 - 19:30
3. środa, 26.11.2025 18:00 - 19:30
4. środa, 10.12.2025 18:00 - 19:30
5. środa, 07.01.2026 18:00 - 19:30

Muzeum UAM
Święty Marcin 90; 61-809 Poznań

Ten serwis używa plików „cookies” zgodnie z polityką prywatności. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza jej akceptację.