Nauki prawno-społeczne

Marketing społeczny

Prowadzący: dr Magdalena Kacperska


Cena kursu: 370 zł
Liczba godzin: 20
Forma: kurs stacjonarny
Rodzaj zajęć: warsztaty
Język: polski

Informacje podstawowe

Zapisy na ten kurs rozpoczną się w dniu:
poniedziałek, 15.09.2025

Opis kursu

Cele kursu

Celem kursu jest wyposażenie studentów w wiedzę i umiejętności niezbędne do projektowania, realizacji i oceny kampanii marketingu społecznego, ze szczególnym uwzględnieniem etycznych i społecznych aspektów komunikacji. Kurs rozwija kompetencje w zakresie stosowania narzędzi marketingowych na rzecz zmiany postaw i zachowań społecznych oraz promowania dobra wspólnego.

Tematyka kursu

Proces tworzenia kampanii społecznej

                                    - segmentacja rynku w marketingu społecznym

                                    - narzędzia marketingu społecznego

                                    - obszary marketingu społecznego

                                    - etyka w marketingu społecznym

Efekty uczenia się

Wiedza – słuchacz:

W1 – zna i rozumie podstawowe pojęcia i koncepcje marketingu społecznego oraz jego rolę w kształtowaniu postaw i zachowań społecznych.

W2 – ma uporządkowaną wiedzę na temat procesu projektowania kampanii społecznych, w tym celów, etapów, formułowania przekazu i doboru kanałów komunikacji.

W3 – zna metody segmentacji rynku w marketingu społecznym i potrafi rozróżnić grupy docelowe ze względu na cechy demograficzne, społeczne, kulturowe czy behawioralne.

W4 – posiada wiedzę o narzędziach i technikach stosowanych w marketingu społecznym (m.in. reklama, PR, media społecznościowe, storytelling, ambient media, działania partycypacyjne).

W5 – zna główne obszary zastosowania marketingu społecznego (m.in. zdrowie publiczne, bezpieczeństwo, ekologia, integracja społeczna, przeciwdziałanie uzależnieniom).

W6 – rozumie znaczenie etyki w działaniach marketingu społecznego oraz zna podstawowe dylematy i wyzwania etyczne w tym obszarze.

Umiejętności – słuchacz:

U1 – potrafi zaprojektować kampanię społeczną, uwzględniając cele, odbiorców, narzędzia komunikacji i budżet.

U2 – umie przeprowadzić segmentację rynku i określić grupę docelową kampanii społecznej, wykorzystując dane społeczne i demograficzne.

U3 – potrafi dobrać i zastosować adekwatne narzędzia marketingowe w zależności od celów kampanii i specyfiki grupy odbiorców.

U4 – analizuje i ocenia przykłady kampanii społecznych z perspektywy ich skuteczności, trafności przekazu oraz zgodności z zasadami etycznymi.

U5 – potrafi pracować w zespole projektowym nad przygotowaniem kampanii społecznej i zaprezentować jej założenia przed grupą.

Kompetencje społeczne – słuchacz:

K1 – jest świadomy znaczenia odpowiedzialnej komunikacji społecznej i wpływu kampanii na postawy i zachowania ludzi.

K2 – dostrzega konieczność respektowania norm etycznych w działaniach marketingowych i potrafi podejmować refleksję nad moralnymi aspektami komunikacji.

K3 – wykazuje gotowość do krytycznego odbioru i twórczego projektowania działań komunikacyjnych na rzecz dobra wspólnego.

K4 – jest otwarty na współpracę z przedstawicielami różnych środowisk społecznych w celu prowadzenia skutecznych kampanii społecznych

Metody pracy

warsztat/burza mózgów/analiza przypadków

Ukończenie kursu

Każda osoba, która ukończy kurs i będzie obecna na minimum 60% zajęć, otrzyma Certyfikat poświadczający ukończenie kursu.


Na tym kursie istnieje również możliwość przystąpienia do nieobowiązkowego egzaminu końcowego. Mogą do niego podejść osoby, które ukończyły kurs, uczestnicząc w minimum 60% zajęć oraz dokonały terminowej opłaty za egzamin. Osoba, która zda egzamin, otrzyma – oprócz Certyfikatu – także Świadectwo Ukończenia Kursu.

Opłata za egzamin końcowy: 100 zł

Projekt kampanii społecznej.

Terminy zajęć

Lp. Data Godzina
1. poniedziałek, 03.11.2025 16:45 - 20:00
2. poniedziałek, 17.11.2025 16:45 - 20:00
3. poniedziałek, 01.12.2025 16:45 - 20:00
4. poniedziałek, 15.12.2025 16:45 - 20:00
5. poniedziałek, 12.01.2026 16:45 - 20:00

Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa
ul. Uniwersytetu Poznańskiego 5; 61-614 Poznań

Ten serwis używa plików „cookies” zgodnie z polityką prywatności. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza jej akceptację.