Nauki prawno-społeczne

Zespół pracowniczy. Praktyczne warsztaty dla liderów

Prowadzący: dr Karolina Domagalska-Nowak


Cena kursu: 440 zł
Liczba godzin: 24
Forma: kurs stacjonarny
Rodzaj zajęć: warsztaty
Język: polski

Informacje podstawowe

Zapisy na ten kurs rozpoczną się w dniu:
poniedziałek, 15.09.2025

Opis kursu

Cele kursu

 

  • Doskonalenie kompetencji liderskich w obszarze budowania efektywnego zespołu.
  • Diagnoza i zrozumienie mechanizmów pięciu kluczowych dysfunkcji zespołowych według Patricka Lencioniego.
  • Rozwijanie praktycznych umiejętności tworzenia kultury zaufania, zaangażowania i odpowiedzialności w zespole.
  • Wzmocnienie roli lidera jako inicjatora zmiany kultury współpracy.




Tematyka kursu

  1. Wprowadzenie do modelu 5 dysfunkcji pracy zespołowej.
  2. Brak zaufania – jak budować otwartość i bezpieczeństwo psychologiczne.
  3. Obawa przed konfliktem – konstruktywna konfrontacja i różnice zdań jako siła zespołu.
  4. Brak zaangażowania – jak doprowadzić do prawdziwego zobowiązania i wspólnych decyzji.
  5. Unikanie odpowiedzialności – wspieranie odpowiedzialności poziomej (peer accountability).
  6. Brak dbałości o wyniki – koncentracja na celach wspólnych, nie indywidualnych ambicjach.
  7. Rola lidera w przełamywaniu dysfunkcji i wzmacnianiu zdrowych nawyków pracy zespołowej.
  8. Autoanaliza i plan działania – co wprowadzam do swojego zespołu.




Efekty uczenia się

Uczestnik zna pięć kluczowych dysfunkcji zespołu według modelu Lencioniego oraz ich wzajemne powiązania.

Rozumie znaczenie zaufania, konfliktu, zaangażowania, odpowiedzialności i orientacji na wyniki dla efektywnego funkcjonowania zespołu.

Potrafi diagnozować obszary dysfunkcyjne w swoim zespole.

Potrafi prowadzić rozmowy budujące zaufanie i konstruktywne konflikty.

Potrafi tworzyć warunki do większego zaangażowania i wspólnego podejmowania decyzji w zespole.

Potrafi wdrażać konkretne działania wspierające odpowiedzialność i koncentrację na wynikach.

Wykazuje gotowość do refleksji nad własnym stylem przywództwa i jego wpływem na dynamikę zespołu.




Metody pracy



  • Mini-wprowadzenia merytoryczne z elementami prezentacji i dyskusji.
  • Ćwiczenia zespołowe i scenariusze pracy w grupach 2–3 osobowych (np. analiza case studies).
  • Symulacje sytuacji liderskich, odgrywanie ról.
  • Refleksja indywidualna i zespołowa (praca z kartami refleksji, mapowanie zespołu).
  • Praca warsztatowa na flipchartach – tworzenie „map zespołu” i planów działania.

Ukończenie kursu

Każda osoba, która ukończy kurs i będzie obecna na minimum 60% zajęć, otrzyma Certyfikat poświadczający ukończenie kursu.


Na tym kursie istnieje również możliwość przystąpienia do nieobowiązkowego egzaminu końcowego. Mogą do niego podejść osoby, które ukończyły kurs, uczestnicząc w minimum 60% zajęć oraz dokonały terminowej opłaty za egzamin. Osoba, która zda egzamin, otrzyma – oprócz Certyfikatu – także Świadectwo Ukończenia Kursu.

Opłata za egzamin końcowy: 100 zł

Egzamin pisemny.

Terminy zajęć

Lp. Data Godzina
1. czwartek, 30.10.2025 17:00 - 19:30
2. czwartek, 06.11.2025 17:00 - 19:30
3. czwartek, 13.11.2025 17:00 - 19:30
4. czwartek, 20.11.2025 17:00 - 19:30
5. czwartek, 27.11.2025 17:00 - 19:30
6. czwartek, 04.12.2025 17:00 - 19:30
7. czwartek, 11.12.2025 17:00 - 19:30
8. czwartek, 18.12.2025 17:00 - 19:30

Wydział Studiów Edukacyjnych
ul. Szamarzewskiego 89; 60-568 Poznań

Ten serwis używa plików „cookies” zgodnie z polityką prywatności. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza jej akceptację.